כך תניעו גולשים למעורבות
איך בודקים מעורבות? אחד הכלים שפייסבוק נותנת למנהלי דף מאפשר להשוות את ביצועי המעורבות (בעמודה הימנית) של הדף אל מול דפים אחרים. מעורבות היא כל פעולה שגולש עשה לפוסטים בדף – לייק, שיתוף, תגובה, צפייה בסרטון ועוד.
איך בודקים מעורבות? אחד הכלים שפייסבוק נותנת למנהלי דף מאפשר להשוות את ביצועי המעורבות (בעמודה הימנית) של הדף אל מול דפים אחרים. מעורבות היא כל פעולה שגולש עשה לפוסטים בדף – לייק, שיתוף, תגובה, צפייה בסרטון ועוד.
רגע לפני שאתם מעלים את העיצוב למודעה, מיכל מנהלת הסטודיו שלנו הכינה עבורכם כמה טיפים חשובים שממש כדאי שתקראו.
אחת היכולות המרשימות של עולם הדיגיטל לעומת הפרסום המסורתי, היא יכולת הפרסום המדויק – הטרגוט – לקהלי יעד מאוד ספציפיים. כאשר מפרסמים בעיתון, אי אפשר להחליט מי מבין קוראי העיתון יראה את המודעה שלנו ומי לא. לעומת זאת בפייסבוק, בטוויטר, ביוטיוב ובכלי פרסום דיגיטליים נוספים אפשר לספר למערכת הפרסום מיהו קהל היעד שלנו והמערכת תעשה מאמץ להציג את המודעות שלנו דווקא לקהל היעד שבחרנו.
כמעט בכל שבוע אני מקבל פנייה מארגון/אדם/חברה שבמהלך הניסיון שלהם לקדם תוכן בפייסבוק, קיבלו שגיאה בטענה שהתוכן שהם מנסים לקדם הוא תוכן פוליטי ומצריך אישור מיוחד.
אז מה זה בכלל storytelling? פשוט לספר סיפור.
אמנות הסיפור קיימת מקדמת דנא, השתמשו בה בכל תרבות כדי לשמר מסרים. סיפור טוב הוא יותר רגש ופחות ראציונאל, הוא זכיר, חוצה תרבויות ואנושי מאוד. הוא עוזר לייצר סימפטיה ואמפטיה באופן מיידי.
אז בואו נעשה רגע ניסיון להסביר את אחד המונחים הבסיסיים ביותר בעולם השיווק והפרסום: לידים.
אז מה יותר טוב מאשר לדעת איזה סוג תמונה כדאי להעלות, ובאילו מילים כדאי להשתמש כדי למשוך יותר תשומת לב של הגולשים למודעות שלכם, מתוך למידה חכמה של אלפי מודעות שפורסמו לקהל הישראלי?
חלק מקוראי הניוזלטר הזה מנהלים דפי פייסבוק רשמיים אישיים בעצמם או באמצעות סוכנות דיגיטל, חלק מנהלים דפים עבור הארגון שבו הם עובדים וחלק מנהלים עבור לקוחות (וחלק סתם סקרנים ?).
הנה שלוש שאלות שכדאי לשאול על מנת לוודא שאנחנו מבצעים את עבודת ניהול הדף כראוי.
כדי לדעת איך להגדיל את כמות הלייקים על הפוסטים שלכם, אתם קודם כל צריכים להבין מה עובד לכם טוב. מה מביא תוצאות.
כששואלים את אפל מדוע היא ביצעה את השינוי, התשובה שלה היא שהיא רוצה יותר שקיפות ושליטה של לקוחותיה במידע שלהם. אבל תרשו לי לא לקבל את התשובה הזו כפי שהיא.