האם הגיע הזמן שלכם להתחיל לפרסם בטיקטוק?

בשנה האחרונה יותר ויותר חברות ישראליות מפרסמות באפליקציית TikTok, ובמקביל יותר ויותר צעירים ישראלים נכנסים ל-TikTok ומשתמשים באפליקציה. גם משפיענים רבים כדוגמת ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, ראש הממשלה הנוכחי נפתלי בנט, אנשי תרבות מובילים ומשפיעניות ביוטי בוחרים בפלטפורמה הזו.

אם כך, האם גם עוסקים קטנים ובינוניים יכולים להצליח לקבל חשיפה ב-TikTok, בין אם באמצעות חשיפה אורגנית ובין אם באמצעות חשיפה ממומנת? התשובה לשאלה היא כמובן: תלוי. 

כאשר אנחנו מדברים על פעילות אורגנית כמו בכל פלטפורמה סושיאלית אחרת, זו דורשת הרבה זמן, הרבה אנרגיה והרבה התעסקות. נכון להיום TikTok מאפשרת חשיפה אורגנית יחסית בקלות. אם מעלים את ההאשטאגים הנכונים יחד עם הסרטון הנכון, יש סיכוי סביר שהפלטפורמה תחשוף את התכנים ובחשיפה לא רעה גם לאנשים שמעולם לא ביקשו לעקוב אחרינו. האלגוריתם שלהם, בניגוד לפייסבוק ולטוויטר, למשל, עדיין מאפשר זאת. יחד עם זאת כדי לייצר את התוצאה הזו אנחנו נדרשים להביא תוכן יצירתי, מעניין ולהבין אילו מסרים ידברו אל קהל היעד שלנו. לא מעט אנרגיה תושקע בסיפור.

מהצד השני ישנה תמיד אפשרות במקום כל הטרחה הזו פשוט לייצר פרסומות או "תוכן ממומן". רוב החברות יעשו מהלכים משולבים שבהם הן גם ייצרו תוכן אורגני משובח וגם ישלמו על קידום חלק מהתוכן הזה כדי שיגיע ליותר זוגות עיניים. בהשוואה לפייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, יוטיוב ורשתות חברתיות אחרות TikTok היא אחת מהרשתות הזולות ביותר לקידום ממומן. היא מחזירה אחוז גדול של צפיות וחשיפות בהשוואה לכלים אחרים ובתקציבים צנועים יותר. עם זאת שאלת החשיפה והמעורבות שמקבלים תמורת האגרה היא לא השאלה היחידה.

מי קהל היעד שנמצא ב-TikTok? האם הוא מתאים למוצר ולשירות שאני מבקש למכור? נכון להיום TikTok משרתת קהל מאוד צעיר. הקהלים העיקריים שנמצאים ופעילים בTikTok הם בני עשרה. הפלטפורמה עדיין פחות רלוונטית לאוכלוסיות מבוגרות יותר ולכן רק אם קהל היעד שלי הוא מאוד צעיר, TikTok היא כלי מושלם עבורי.

אם קהל היעד שלי לא צעיר, אני אוכל בהחלט לעשות שימוש מיתוגי בTikTok, כדי להיות נוכח, כדי להיות עדכני, כדי לחבר למותג שלי גם קהל צעיר מאוד ואחוזים לא גבוהים של קהל בוגר שכן נמצאים שם, תוך כדי שאני מבין שאני ככל הנראה אצטרך לעשות שימוש בפייסבוק, אינסטגרם וטוויטר כדי להגיע למכירות אמיתיות. מי שמעוניין לשווק לקהלים בוגרים בלבד כלומר גילאי 40+, TikTok היא כנראה לא המקום לעשות זאת. 

צריך לזכור: גם אינסטגרם משכה קהל מאוד צעיר בדומה ל-TikTok בתחילת דרכה, אך עם הזמן הקהל התבגר וגם הצטרף אליה קהל בוגר יותר והיום ניתן למצוא באינסטגרם גם בני 50 ו-60 באחוזים לא מבוטלים. אותו הסיפור צפוי לקרות גם עם TikTok ולכן שווה להמשיך ולעקוב.

נקודה אחרונה היא העובדה שטיקטוק מאפשרת למפרסמים להרים קמפיינים ממומנים במערכת הפרסום שלה, בדיוק כמו שניתן לעשות זאת בכל שאר מערכות הפרסום ברשתות החברתיות. אם בעבר טיקטוק הגבילה את הפרסום אצלה רק לחברות בעלות נפח פרסום משמעותי, היום ניתן לעשות זאת די בקלות ובסכומים נמוכים. אז אם אתם מפרסמים אמיצים, נסו להרים קמפיין בעצמכם, מקסימום תראו שהוא לא מצליח ותחזרו אל פייסבוק בידיעה שהיא המקום המתאים עבורכם.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!