כמה זמן לוקח לי להרים קמפיין בפייסבוק?

יש קמפיינים שלוקח חודשים להרים אותם. ישיבות אסטרטגיה רבות וארוכות, הפקות צילום מורכבות וסיבות נוספות יכולות לעכב את יצירת הקמפיין. אבל האמת היא שקמפיין פשוט יכול לעלות לאוויר בתוך שעה-שעתיים. אם האסטרטגיה ברורה, קהל היעד מדויק והתשתיות מוכנות, כל מה שצריך זו הקמה של קמפיין במערכת הפרסום של גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר או טיקטוק ואחרי אישור מצד הפלטפורמה שהקמפיין תקין – הוא יהיה באוויר.

לעתים ניתן להשתמש בתמונות אילוסטרציה כדי לחסוך את הצילומים, וכאשר הקמפיין נכתב בשפה האנגלית ישנן מערכות טכנולוגיות שיכולות אפילו לכתוב את הקופי – ניסוח המודעות – בעצמן (תחת עין אנושית פקוחה לזיהוי תקלות ניסוח). ישנם מפרסמים שיכולים היום בעזרת הטכנולוגיה המתפתחת להקים קמפיין בתוך דקות ספורות.

אבל זו בדיוק הבעיה.

השאלה היא אף פעם לא כמה זמן לוקח להרים קמפיין לאוויר. השאלה היא תוך כמה לוקח להבין שהקמפיין לא מצליח, מה לא מצליח בו, ואיך אפשר להקים קמפיין אחר שייתן תוצאות טובות יותר. זו השאלה היחידה שחשובה.

אחרי כמעט עשור בניהול קמפיינים ברשת אני יודע לומר שרק כ-50% מהקמפיינים הראשונים שאעלה עבור לקוח שלנו, יקלעו בול ויביאו את המסר הנכון לאדם הנכון בזמן הנכון. 50% נוספים יהיו טעונים שינויים כאלה ואחרים באסטרטגיה, בקריאייטיב, בקופי, בעיצוב, בטרגוט, בתזמון, בפלטפורמה או במרכיבים אחרים של הקמפיין.

ולכן, בשורה התחתונה, קמפיינר טוב הוא לא כזה שמעלה קמפיינים מהר, אלא זה שיודע לזהות מהר שהקמפיין לא מניב תוצאות ולשנות כיוון בצורה מהירה ויעילה.

וטיפ לסיום: איך אתם יכולים לחסוך לעצמכם זמן בקמפיינים שלכם? תכינו תמיד מראש שני קמפיינים. אם אחד לא יעבוד, תמיד יהיה אחד לגיבוי, ובזמן שאתם בוחנים את השני תוכלו להכין כבר את השלישי.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!