קורונה – משבר או הזדמנות?

בימים אלו, משבר הקורונה משפיע על כל תחומי חיינו מההתנהלות הביתית היומיומית ועד הכלכלה, והוא לא מדלג על תחום השיווק הדיגיטלי. 

עסקים רבים משביתים בימים אלו פעילות, אם בעקבות הוראות ישירות של משרדי הממשלה ואם מסיבות כלכליות אחרות. כמובן שעסקים אלו עצרו גם את קידום מוצריהם בפלטפורמות הדיגיטליות.

האם כל זה אומר שהכל רע? האם אפשר לסגור את פייסבוק? איך ירידה חדה בפרסום ממומן משפיעה על אלו שממשיכים לקדם דרך פייסבוק? מה בכל זאת אפשר לעשות? יצאנו לבדוק (אבל בלי לצאת מהבית, ברור).

הממצאים

מסתבר כי הקלישאה נכונה, ואין רע בלי טוב!

גילינו כי המצב גרם בחלק מהחשבונות למחירי החשיפה לצנוח. כדי להבין למה, עלינו להכיר את מדד ה-CPM – Cost Per Mille או בעברית עלות לפרומיל – עלות ל-1000 חשיפות.

מדד זה מחשב כמה כסף אנחנו נדרשים לשלם על מנת להגיע ל-1,000 זוגות עיניים. זה לא אומר בהכרח שזוגות העיניים האלה קראו את המודעה, אלא שהיא הופיעה אצלם בפייסבוק.

ממה מושפע מדד ה-CPM? מהרבה משתנים, אבל אלו השלושה העיקריים:

  1. כמות המפרסמים על אותו הקהל – ככל שיש יותר תחרות על הקהל שאנחנו רוצים להגיע אליו, כך המחיר יעלה.
  2. איכות ורלוונטיות המודעות – ככל שהקהל שלנו יגלה סימנים שהמודעה מעניינת אותו, פייסבוק תדאג שהמחיר להצגת המודעה לקהל הזה תהיה נמוכה יותר.
  3. מיקום המודעה (שטח הפרסום) – מודעה בסטורי של אינסטגרם תעלה בדר"כ פחות מאשר מודעה בפיד של הפייסבוק, בגלל שכמות המפרסמים בפייסבוק גדולה הרבה יותר מכמות המפרסמים בסטוריז.

סינית בשבילכם?

הסעיף הראשון הוא הקריטי לענייננו, והוא מקפל בתוכו עקרון כלכלי די בסיסי – היצע וביקוש. ובמקרה שאנו מדברים עליו – בימים אלו כמות המפרסמים ברשתות החברתיות יורדת (יש הרבה מאוד תחומים שהפסיקו לפרסם בעקבות הקורונה, כמו בתי מלון, מקומות תיירות, מסעדות, ועוד), ומצד שני כמות הגולשים ברשתות החברתיות עלתה משמעותית (הרבה מפוטרים, הרבה שעובדים מהבית ונמצאים יותר ברשת, ילדים בחופשה ועוד). כך יוצא שהביקוש לפרסום קטן, אך ההיצע גדל, ולכן המחירים צונחים. אם העסק או העמותה שלכם פעילה גם בימי הקורונה, בעזרת עבודה נכונה ומקצועית תוכלו להנות ממחירי פרסום נמוכים שאי אפשר להשיג בשום מקום אחר.

רק כדי להמחיש לכם

כששמים את הנתונים הנמדדים במדד ה-CPM מול עלויות הלידים וכמות החשיפות, נחשפת ההזדמנות שהמצב "מסדר" לנו. הנה שתי דוגמאות מחשבונות הקידום של שניים מלקוחותינו. הנתונים מתייחסים לחודש מרץ 1.3 – 17.3.

  • חשבון א':
    • מדד ה-CPM
      • בתחילת החודש: העלות הממוצעת הייתה 28.85₪, החל מאמצע החודש: 11.76₪. בעבור אותו כסף שיצא על פרסום, הושגו כמעט פי 3 חשיפות.
    • מדד עלות למתעניין – כזה שהשאיר פרטי התקשרות
      • עלות הליד באמצע החודש אל מול עלות הליד בתחילת חודש נמוכה ב-64%. בעבור אותו כסף שיצא על פרסום, הושגו קצת יותר מפי 2 מתעניינים.
  • חשבון ב':
    • מדד ה-CPM
      • בתחילת החודש: העלות הממוצעת הייתה 28.69₪, החל מאמצע חודש: 18.49₪. בעבור אותו כסף שיצא על פרסום, הושגו כמעט פי 1.5 חשיפות.
    • מדד עלות למתעניין
      • עלות הליד באמצע החודש אל מול עלות הליד בתחילת חודש נמוכה ב-41%. בעבור אותו כסף שיצא על פרסום, הושגו כמעט יותר מפי 2 מתעניינים.

כפי שאפשר לראות, בחצי השני של חודש מרץ, ישנה ירידה בעלויות הפרסום ועם זאת עליה בחשיפות וירידה בעלויות הלידים – והכל במספרים מפתיעים וטובים במיוחד!

לנצח עם מה שיש

לנוכח המשבר המתעצם, כנראה שעסקים נוספים יעצרו פעילויות פרסום, ומחירי הפרסום ימשיכו לצנוח. אז אם עד היום נמנעתם מלהיכנס לקדם את המוצר שלכם דרך האפיק הדיגיטלי מסיבות של עלויות – עכשיו זאת ההזדמנות שלכם. הפלטפורמה נשארה אך המחירים נחתכו – בעבודה נכונה תוכלו לקבל הרבה תמורת התקציב שלכם – גם אם הוא צנוע. 

יאללה לימונדה!

אור ממן

אור ממן

מנהל קמפיינים PPC במשרוקית. מקצוען מנועי חיפוש ורשתות חברתיות, מכיר את אחורי הקלעים של עולם הקידום הממומן, ויודע איך זה לחיות בטופ - כאשר הוא מתנשא לגובה 1.95 מ'.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!