מענק גוגל לעמותות – כל המידע

על הדרכים בהן ניתן לקבל כסף מגוגל לקידום עמותות

הנה שלושה דברים שלא ידעתם על גוגל:

  1. השם גוגל הוא שיבוש של שם המספר גוגול: 1 ואחריו מיליון אפסים
  2. ב-1999, מייסדי גוגל לארי פייג' וסרגיי ברין הציעו את מנוע החיפוש למכירה במיליון דולר. למזלם הם סורבו.
  3. החברה מעודדת את עובדיה להשקיע חמישית מהזמן שלהם ב"פרויקטים אישיים". לא מעט ממיזמי החברה נולדו מפרויקטים אלו.

והנה עוד דבר שלא ידעתם על גוגל: החברה מחלקת כסף במתנה לעמותות.

איך משיגים את התקציב הזה? בשביל זה אנחנו פה.

גוגל מפעילה מספר ערוצי מענק לעמותות, בשירותים השונים שהיא מספקת: Google Ads, G Suite, YouTube, Google Maps, Google Earth, ואפילו אפליקציה ייעודית לגיוס תרומות הרלוונטית בארה"ב בלבד.

אל תטעו, לא תוכלו לקחת את הכסף הזה ולפזר אותו איך שאתם מבינים. גוגל לוקחת אחריות על המענק, נשארת בסביבה ומפקחת מקרוב על העמידה בתנאים שהגדירה לשימוש בכסף. ובכל זאת – עדיין מדובר כאן בכסף, ואם נצמדים להוראות הברורות ולתנאים לקבלתו – הוא יכול לסייע משמעותית לקידום מטרות הארגון שלכם.

בסקירה כאן נתייחס בפירוט ל-Google Ad Grants

מה זה הגראנטס הזה?

Google Ad Grants מעניקה לעמותות ללא כוונת רווח אשר עומדות בתנאים נוספים, 10,000$ לפרסום בגוגל אדס. הפרסום בתוצאות החיפוש לקהל ממוקד ורלוונטי, יביא ליותר חשיפה לעמותה, יותר מתנדבים, יותר תורמים ולבסוף ליותר שינוי.

מגיע לנו?

באופן טבעי וברור ישנן כמובן מספר תנאים בהם צריכה העמותה לעמוד. 

  • בסיס הפעילות של העמותה צריך להיות באחת מ-50 המדינות בהן גוגל פועלת (ישראל ברשימה). 
  • הארגון חייב להיות מסווג כעמותת צדקה בעלת ניהול תקין, ולעמוד בכל דרישות הסף במדינתה. 
  • לעמותה צריך להיות סטטוס עמותה פעיל ובתוקף. 
  • על העמותה לחתום על אישור בנוגע לאיסור אפליה.
  • גופים וארגונים ממשלתיים, בתי חולים, מוסדות רפואיים, בתי ספר, אוניברסיטאות ומוסדות אקדמיים אינם זכאים להתקבל לתוכנית. אבל זרועות פילנתרופיות אשר שייכות למוסדות חינוך יכולות להתקבל.
  • העמותה חייבת לתחזק אתר ברמה גבוהה, ע"פ המדיניות של Google Ad Grants

התקבלנו! מה עכשיו?

כאמור, הסכום הניתן על ידי גוגל הוא לשימוש בפלטפורמת הפרסום שלה. אלו חלק מהתנאים בהן צריכות לעמוד המודעות: 

  • המודעות יכולות להכיל טקסט בלבד
  • המודעות יופיעו רק בדפי תוצאות החיפוש, במיקומים של מודעות בתשלום (תמונה)
  • את כל הקמפיינים יש למקד לפי מילות מפתח
  • המחיר לקליק לא יעלה על 2$. המשמעות היא פוטנציאל חשיפה נמוך יותר על חלק ממילות המפתח.

עמדתם בתנאים? יופי! המודעות שלכם באוויר. מכאן תוכלו להמשיך, לשפר ולמקד את המודעות שלכם בעזרת Google Analytics. עבודה נכונה תביא את העמותה שלכם קרוב יותר אל מטרותיה.

ניצלתם 9,900$ מהתקציב החודשי יותר מפעם אחת בחצי השנה האחרונה? כדאי לכם להכיר את Google Ad Grants Pro – המעניקה 40,000$ לעומדים בדרישות הסף. מעקב המרות, ניהול תקציב ואחוז הקלקה גבוה הם רק חלק מהתנאים המחמירים.

אז מה היה לנו?

Google Ad Grants הוא עוד כלי חשוב שכדאי לדעת איך לעבוד איתו. ביחד עם כלים נוספים שגוגל נותנת לנו, יש ביכולתו לשדרג את פעילות העמותה ולהביא לה תוצאות טובות ביחס לתקציב הפרסום.

אור ממן

אור ממן

מנהל קמפיינים PPC במשרוקית. מקצוען מנועי חיפוש ורשתות חברתיות, מכיר את אחורי הקלעים של עולם הקידום הממומן, ויודע איך זה לחיות בטופ - כאשר הוא מתנשא לגובה 1.95 מ'.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!