תפעילו רמקולים! מוזיקה בעולמות הדיגיטל

מוזיקה היא כלי משמעותי בעולמות הדיגיטל. היא מדברת לכולם, מעבירה רגש בקלות יחסית לטקסט, ויוצרת עניין.

הנה סרטון שיצרנו במשרוקית, לאחד מלקוחותינו. הקמפיין פנה לסטודנטים דתיים ומטרתו היה לדרבן אותם להירשם (מכאן משחק המילים בקריאייטיב). המוזיקה הקצבית עושה כאן עבודה כפולה: מיתוג לקהל צעיר והכנסת קצב ותחושת דחיפות לסרטון, המשדרת למאזינים, יחד עם הטקסט, שזמנם הולך ואוזל. 

בשורה התחתונה, המוזיקה הקצבית יחד עם התוכן הממוקד גרמו לתנועה למודעה, ובכך הוזילו את העלות לליד (פניה של סטודנט פוטנציאלי) ב-14.29% משאר המודעות בקמפיין – מוזיקה ערבה לאוזני כל מנהל שיווק!

חימום כלים

מוזיקה היא השתנות צלילים לאורך זמן, כך על פי ההגדרה היבשה, אך כל אחד מאיתנו יודע שמוזיקה היא הרבה יותר מזה. מוזיקה מלווה אותנו כל חיינו, ואפילו קצת לפני. עוברים בבטן אימם כבר שומעים מוזיקה: הדופק, הנשימה ומערכת העיכול של האם כמו גם קולות מן החוץ, הם הפלייליסט שלהם מגיל 16 שבועות. המוזיקה ממשיכה ללוות אותנו בכל הגילאים, בכל תחנות חיינו ובמגוון צורות.

כמו שהיא מלווה את היחיד, המוזיקה היא גם חלק מתרבות, כל תרבות, ולאורך כל ההיסטוריה. המוזיקה בולטת משאר האומנויות בכך שהיא כלי ביטוי, שפה, שכל אחד מבין אותה ברמה כזאת או אחרת. 

בובי מקפרין עושה כאן הדגמה מאלפת:

הסרטון הזה מדגים עד כמה המוזיקה טבועה בנו, מקיפה את חיינו כל הזמן, עד כדי הפיכתה למובנת מאליה בעינינו ואנחנו "שוכחים" כמה היא משפיעה על חיינו. היא פועלת עלינו – רגשית, שכלית ופיזית – ומלווה אותנו בבית וברחוב, בשמחה ובעצב, בשגרה ובימים מיוחדים. אנחנו לא יכולים לדמיין את חיינו בלי הרעש הזה הנקרא "מוזיקה".

טיפים קטנים לפני שממשיכים
– נסו להבין על איזה מוזיקה הקהל שלכם גדל. כשתגלו, הדרך להפעלת רגש תהיה קצרה.
– התייחסו בבחירת המוזיקה למרכיבים מיוחדים בקהל שלכם, אם יש כזה: אתני, דתי, ארץ מוצא וכו'.

הרמוניה

עכשיו כשאנחנו מבינים את המשמעות והיכולות של המוזיקה, הנה הדרכים בהן ניתן לשלב אותה בעבודת הדיגיטל:

רגש – מוזיקה מעבירה רגש, לרוב יותר טוב ממילים. בעזרת המוסיקה נשלים את המסר הרצוי לנו

זיכרון – מוזיקה "נתקעת" בזיכרון יותר מאימג' ובעלת יכולת שחזור טובה יותר

התניות – במחקרים גילו כי בדומה לפעמון פבלוב – אשר גרם לכלבים להזיל ריר מכיוון שהורגלו לקבל אוכל לקול צלצולו – כאשר במקביל למוזיקה מסוימת עושים פעילות רצויה, עם הזמן תספיק השמעת המוזיקה בלבד כדי להשפיע על הגוף.

טרגוט – המוזיקה ששמענו בגילאי 13-20 תלווה אותנו לאורך חיינו. תמיד נגיב אליה באופן הרגשי ביותר ונאמין שהיא המוזיקה הטובה ביותר שנוצרה. כחלק מבניית הפרסונה אליה אנו פונים, אפשר וצריך להגדיר את המוזיקה שהיא מאזינה לה. 

לקוחות חדשים – בעזרת התאמת התוכן נוכל להגיע לקהלים שאולי המותג שלנו באופן טבעי לא מתאים לו. למוזיקה יתרון בכך שהוא "קופץ" מעל הרציונלי והולך ישר לרגש, ובכך מגביר את הסיכוי להגיע אל אותם קהלים.

עניין וצבע – מוזיקה מוסיפה לתוכן ויוצרת באזז. כמו שתמונה טובה עוצרת אותנו בפיד כך גם המוזיקה יכולה לתת אפקט דומה.

שייכות והזדהות – מטרת המפרסם היא שהלקוח ישקיע חזרה כספית ורגשית בעסק. המוסיקה מספקת את הערך ברמה הרגשית והיא בונה נאמנות של הלקוח למותג.

ייחוד – מוסיקה נכונה למותג מבדלת אותו מהמתחרים, יוצרת לו זהות מדויקת יותר ומגדילה את החשיפה שלו לקהלים חדשים.

קבלו דוגמא נוספת:

בסרטון הזה המוזיקה משלימה את המסר העכשווי, המגניב והחצוף של הקמפיין. מעבר לקצביות שלה, המוזיקה גם מזכירה לנו את מרד הנעורים ואת האופנות שנקבעו על ידיה. זהו בדיוק המסר של הקמפיין.

טיפים קטנים לפני שממשיכים
– אם המוזיקה החינמית שמצאתם לא מתאימה לקהל שלכם, אל תתפתו להשתמש בה. מוזיקה קצבית וחינמית לקהל מעונב לדוגמא, תעשה נזק יותר משתועיל.
– הקהל שלכם מגוון? הקפידו על בידול גם בבחירת המוזיקה.
– הקפידו על עקביות. זה יכול להקל על הקהל לזהות את הסרטונים ולשייך אותם למותג שלכם, ואף לגרום לו לחכות למודעות הבאות בקוצר רוח.

הדרן

המוזיקה היא שפה שכולם מבינים והיא פועלת על הרגש. יש לה יכולת להחזיר אותנו למקומות מדויקים ולהעלות דימויים נשכחים. ולכן היא חלק חשוב מעולם התוכן ובניית המותג: באזז, מעורבות, פילוח, בידול ועומק. 

אתם שומעים? אתם חייבים להכניס את המוזיקה לתיבת כלי הנגינה שלכם.

איתי וגשל

איתי וגשל

איתי וגשל הוא איש תוכן במשרד משרוקית. יודע איך אומרים פיג'מה, אסטרטגיה וטלפון בעברית, ואחראי rockNroll במשרד.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!