השריקה היומית ? עם רוני ארזי – מחקר מיוחד של פייסבוק על שנת 2021

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 6 – מחקר מיוחד של פייסבוק על שנת 2021

היום אנחנו נדבר על העתיד לפי פייסבוק. מחקר עדכני ומעניין שפייסבוק פרסמה, מנתח התנהגות של 3.5 מיליארד משתמשים, מ12 מדינות שונות וב600 אלף נושאי שיחה בפייסבוק ובאינסטגרם (לא, ישראל לא נכללת במחקר הזה). מטרת המחקר וחוות דעת של מומחים בנושא, הוא להעריך מה יהיו הטרנדים החזקים בעולם בשנים הקרובות.

בין המגמות המעניינות אפשר למצוא יותר מוצרים נטרלים מגדרית, כלומר מוצרים שהם לאו דווקא לבנים, לאו דווקא לבנות והם לאו דווקא מותאמים ממש לגוף הנשי או הגברי. העולם של הסטוריז, הרילז והטיקטוק מאפשר לאנשים להעתיק אחד מהשני, לחקות אחד את השני ולייצר ויראליות באמצעות חיקוי. פייסבוק מאמינה שהיצירתיות הקולקטיבית הזו תתפתח לעולמות נוספים, ותשלב גם בינה מלאכותית בהם. מכונות שמחקות אנשים וגם אנשים שמחקים מכונות, יהיה מעניין.

עוד יותר מעניין בעיניי, זה חינוך בשיטת למד ככל יכולתך. למעשה כל מי שיש לו היום בן או בת נעורים בבית, יודע שתוכנית הלימודים הרגילה, שהיא שווה לכל התלמידים, כבר לא כל כך רלוונטית. מערכת החינוך וההשכלה הגבוהה בעתיד, תנסה לתת לכל אחד ללמוד בקצב ובהיקף הלמידה שהוא מעוניין בו, במקום שהוא רוצה ללמוד בו ובזמן שנוח לו. אני מניח שהדבר הזה יקדם אינדיבידואלים בעלי יכולת למידה עצמאית בצורה מאד טובה, אבל את אלה שיצטרכו הרגלי למידה, מערכת החינוך תצטרך איכשהו לקחת בידיים ולסייע להם לסגל לעצמם הרגלי למידה עצמאית.

נקודה מעניינת נוספת היא יותר תרבות יצירה. ילדים שמפתחים את המותגים העצמיים שלהם כיוצרים, הופכים להיות עשירים בזכות היכולת שלהם להבין NFT לצורך העניין. NFT אגב אחד הדברים המעניינים שקורים כרגע בעולם. אם אתם לא עוקבים אחרי הנעשה בתחום הזה כדאי לכם קצת ללמוד.

יותר אודיו. פייסבוק אומרת שהמחקר שלה מזהה עייפות של הגולשים ממסכים. זו כנראה החזרה של הפודקסטים, הנה פודקסט חדש שהשקנו עכשיו. אחת הסיבות להעדפה של אנשים פודקסטים, לפי המחקר הזה, היא שלאנשים נמאס פשוט לקרוא טקסטים ולהסתכל במסכים.

יותר משלוחים מידיים. פייסבוק מצטטת שם משפט מאד מעניין: "אם אני יכול לראות את זה, אני יכול לקנות את זה". כלומר אין דבר בעולם שאני רואה בעיניים שלי, שלמישהו אחר יש או שנמצא איפשהו, ואני לא יכול להקליק שתי הקלקות ולהזמין את זה אלי הביתה.

יותר מודעות לנפש. יש עליה של 256 אחוזים בהאשטג VOLUNTEER בפייסבוק ואינסטגרם, עליה של 111 אחוז בתוכן אודות "מיינדפולנס" ועליה של 77 אחוז בשימוש בביטוי "אהבה עצמית".

הדבר האחרון הוא יותר קיימות. יש היום מודעות יותר גבוהה לנושא הקיימות, אבל לא רק לקיימות ששמורה למחזור, אלא באופן כללי אופנת קיימות. כלומר שימוש בחומרים שאפשר אחר כך להשתמש בהם שוב. עיצוב-קיימות, כלומר בניית בניינים ומקומות על ידי חומרים שלא מזהמים את הסביבה, ואפילו תיירות-קיימות כלומר אנשים רוצים ללכת לצימר שמצהיר על עצמו שהוא שומר על העולם. דברים מהסוג הזה יאפיינו את השנים הקרובות בעולם הפרסומי וגם בכלל, בעולם. אז יהיה מעניין לעקוב. נתראה בשריקה היומית הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!