השריקה היומית ? עם רוני ארזי – למה אתם חייבים להגדיר נכון את מטרת הקמפיין שלכם בפייסבוק

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 7 – למה אתם חייבים להגדיר נכון את מטרת הקמפיין שלכם בפייסבוק

היום בשריקה היומית נדבר על סוגי הקמפיינים שאפשר להריץ בפייסבוק. יש כל מיני שיטות לחלק את סוגי הקמפיינים האלה, אני רוצה לחלק אותם לשלושה סוגים.

הסוג הראשון יהיה קמפיין שמטרתו מכירות. מה זה אומר? זה אומר שאנחנו בעצם קובעים לעצמנו יעד, כמה מכירות אנחנו רוצים להשיג. אחרי שנגדיר את היעד הזה, נדע כמה תקציב אנחנו רוצים להוציא כדי להגיע אל היעד הזה. נדע כמה תקציב מדיה נצטרך, כמה תקציב עבודה נצטרך וכמה תקציב עולה לנו לייצר את המוצר שאותו אנחנו רוצים למכור. כל אלה מאפשרים לנו לוודא שאנחנו מכניסים יותר מאשר מוציאים. זה סוג ראשון של קמפיין. יש בפייסבוק אפשרות להשתמש בו במכירה של מוצר או של תרומות. אפשר להגדיר את סכום התרומה שאנחנו רוצים להגיע אליו, את הסוגים השונים של סכומי התרומות שאנחנו מאפשרים באתר ואותו דבר לגבי מכירת מוצרים. כמובן, יש מוצרים יותר מתקדמים תחת העולם של מכירות, אבל באופן כללי מכירות הוא העולם הראשון שפייסבוק מאפשרת להסתייע בה כדי להביא הצלחה.

הסוג השני זה עולם הלידים, משיכה של קהל ויצירה של קהל סביב נושא משותף. למשל אם יש לי עמותה, או אפילו שאני עירייה מקומית, ואני רוצה להגיע לקהל הרלוונטי לי ולייצר כמות גדולה של מידע על אותו קהל, מה השמות שלהם, מה הם מספרי הטלפון שלהם ומה כתובות האימייל שלהם. אני רוצה להוציא אותם מהאנונימיות של הרשתות החברתיות. הרי כשאנחנו פועלים ברשתות החברתיות, והמערכת אומרת לנו נחשפת ל12 אלף או 50 אלף גולשים, אני לא באמת יודע מי הם ה50 אלף האלה, אלא אם הם עשו לי לייק או הם פנו אלי. אז הנושא של יצירת קהילות בעצם מוציא את אותם אנשים מהאנונימיות שלהם, ועבודה נכונה על משיכת אותם אנשים לפנות אלי, תאפשר לי לדעת יותר מידע עליהם וגם לפנות אליהם אחר כך בצורה ממוקדת ובכלים שונים. ככה אני מייצר קהילה שאיתה אני יכול להרחיב את התודעה העולמית סביב מה שאני עושה. אם כן זהו הסוג השני, קמפיין שמטרתו לידים, כלומר לגרום לאנשים להשאיר לי פרטים.

הסוג השלישי הוא המעניין ביותר, אני אקרא לו מלך הסושיאל. בן אדם רוצה להיכנס לפייסבוק ולהשפיע על המשתמשים בפייסבוק. הוא לא רוצה להוציא אותם החוצה לאתר האינטרנט שלו, או לגרום להם להשאיר פרטים, או לגרום להם לקנות משהו. בסך הכל רוצה שהם יאהבו אותו, ושיגלו איזושהי חיבה כלפי התוכן שהוא מעלה. באמצעות לייקים, באמצעות תגובות, באמצעות שיתופים וגם באמצעות צפייה בסרטונים. זה הסוג שרוב האנשים חושבים עליו כשמדברים על סושיאל מדיה. זאת אומרת אני אפעל בסושיאל מדיה, כדי שיותר אנשים יכירו אותי ויאהבו אותי ויאהבו את התוכן שלי. מה שאנשים לא יודעים, זה ששלושת הסוגים האלה לא תמיד הולכים ביחד. לפעמים אנחנו נראה פוסט שיש עליו אלף לייקים אבל הוא לא מניע נכון לפעולה, ולכן הוא לא יכול לשרת את המטרה הראשונה של מכירות או את המטרה השניה של לידים. ולהיפך, לפעמים קמפיין שמטרתו לידים או קמפיין שמטרתו מכירות, לא יביא בכלל לייקים. המודעה תהיה ממש מתה. לא יהיה עליה כמעט כלום, לא יגיבו עליה, לא ישאלו כלום. אבל אנחנו נראה תוצאות של מאות אנשים שמשתתפים בפעילות שלשמה התכנסנו. לדוגמה, השבוע העליתי קמפיין שבעצם מפעיל סקר כלפי ציבור מאד מסויים בישראל. הסקר הזה מקודם כרגע ב2,500 ₪, לא תקציב גדול, והביא ללקוח 250 פניות עד עכשיו, מאותם אנשים שאנחנו רצינו לקבל מהם תשובות לשאלות. על הפוסט שמניע אותם להשאיר לי את התשובות לשאלות יש כרגע אפס לייקים, אף אחד לא מגיב, אבל 250 איש לחצו על המודעה וענו על הסקר. מה זה אומר? שכשאתם יוצאים לדרך עם קמפיין, אתם חייבים לדעת האם אתם רוצים מכירות, או שאתם רוצים לבנות קהילה או שאתם רוצים להשפיע. ההחלטה שלכם תכריע איך אתם תבנו את הקמפיין שלכם. להתראות בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!