השריקה היומית ? עם רוני ארזי – עדכון באפשרויות הטרגוט בפייסבוק 2022

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 5 – עדכון באפשרויות הטרגוט בפייסבוק 2022

במידה ואתם מפרסמים בפייסבוק אתם בוודאי יודעים שפייסבוק שינתה לאחרונה, שוב, את האפשרות לטרגט קהלי יעד בקידום הממומן. בדרך כלל אפשר לטרגט לפי תחומי עניין, לפי מיקום גיאוגרפי, לפי דמוגרפיה. עכשיו תחומי העניין בפייסבוק עברו שוב שינוי משמעותי. הרבה תחומי עניין שבעזרתם טרגטנו את קהלי היעד שלנו, תחומי עניין שכללו: בתי ספר, שמות של בתי ספר מפורסמים, שמות של מערכות תקשורת שאחריהם אנחנו עוקבים בפייסבוק, שמות של פוליטיקאים ועוד כל מיני תחומי טרגוט שונים נעלמו. 

למעשה, אם עד לאחרונה אפשר היה לטרגט את כל מי שמתעניין בבנימין נתניהו או בנפתלי בנט ולהעביר להם איזשהו מסר, עכשיו נצטרך להעביר את המסר לקהל היעד לא באמצעות הדמות או הנושא שאותו הם מחפשים או עוקבים אחריהם בפייסבוק, אלא באמצעות תחומי עניין קצת יותר כלליים ומיקום גיאוגרפי שאנחנו מאמינים שהוא יותר רלוונטי.

השינוי הזה מתרחש כחלק מסל שינויים שפייסבוק מחוללת בשנים האחרונות, בין היתר, כתוצאה מהביקורת שהיא חוטפת על ההתנהלות שלה בנושא פרטיות. כדי לשדר לעולם שפייסבוק הרבה יותר מתחשבת במשתמש, היא הוציאה את האפשרות לטרגט אנשים לפי תחומי העניין שלהם, ביניהם דברים כמו הפוליטיקאים שאנחנו עוקבים אחריהם, החגים שאנחנו חוגגים או מי אנחנו מגדירים את עצמנו, כיהודי, מוסלמי, נוצרי וכו'.

אז מה אפשר לעשות? אפשר להשתמש בטרגוטים אחרים הקיימים. כלומר תחומי העניין הכלליים יותר, שאיתם כן אפשר לעבוד, ובנוסף לזה להשתמש באפשרויות טרגוט אחרות כמיקום גיאוגרפי וכדומה. האפשרות הטובה ביותר היא לטרגט בפייסבוק בעזרת סימנים מעידים. מה הם סימנים מעידים? כמו בעולם התחבורה, בו אנו מזהים סימנים מעידים על כך שמישהו עומד לאותת ולהיכנס לנתיב שלנו או עומד לחסום לנו באיזשהי צורה את הנתיב, כך גם בפייסבוק. אנחנו מחפשים סימנים מעידים שיספרו לנו את הסיפור על אותו משתמש או אותה קבוצת משתמשים שאנחנו מאמינים שיהיו רלוונטיים לנו.

ומה הם הסימנים המעידים בפייסבוק? למשל גולש שנכנס לדף הפייסבוק שלנו ועושה לנו לייק לדף. סימן מעיד נוסף, זה לייק שהוא עשה לנו לאיזשהו פוסט, כי חבר שלו שיתף את הפוסט שלנו וזה הגיע לעיניים שלו והוא עשה לנו לייק. סימן מעיד יכול להיות מישהו שנכנס לאתר האינטרנט שלנו. או יכול להיות גם מישהו שצפה באיזשהו סרטון בדף הפייסבוק שלנו, ויש עוד שלל סימנים מעידים שאפשר לעבוד איתם. כמו למשל רשימת תפוצה של אנשים שפעם תרמו לנו, או השאירו לנו את הפרטים שלהם כדי לקבל מידע. יש עוד כלים שפייסבוק יודעת לעבוד אתם ובעזרתם היא מגדירה את הקהל שלנו, קהל פרטי שלנו שאנחנו יכולים לטרגט אותו.

בנוסף לקהל הזה, פייסבוק גם מוכנה לייצר לנו קהל יעד שנקרא look a like שאותו אפשר לטרגט כתוצאה מהרשימות שיש לנו. למשל, אם אנחנו יודעים שנכנסנו לנו לאתר האינטרנט 2,000 איש בחודש האחרון אנחנו יכולים להגיד לפייסבוק בואי תייצרי לי בבקשה קהל מאותם 2,000 איש. נטרגט אותם אבל לא נסתפק רק בהם, תביאי לי בבקשה עוד כמה עשרות אלפי משתמשים בפייסבוק שאת חושבת שהם דומים במאפיינים שלהם לאותם 2,000 שביקרו באתר.

את המידע הזה פייסבוק יודעת לנטר כתוצאה מטכנולוגיה שהיא מחזיקה בה, שעוקבת אחרי מה שקורה באתר האינטרנט בעזרת קוד שאנחנו מתקינים באתר. התהליך הזה יכול לקחת עד דקה, קוראים לתהליך הזה "התקנת פיקסל באתר". אם תחפשו אותו בגוגל אני בטוח שתמצאו שלל אפשרויות והדרכות שיובילו אתכם למנוחה ולנחלה, ותוכלו להשתמש במידע הזה על מנת לייצר קהל דומה. קהל look a like והקהל הזה, במאפיינים שלנו, מאד דומה לקהל שלכם ולכן אתם יכולים להרחיב בעזרת פייסבוק עוד ועוד את קהלי היעד שאתם פונים אליהם, בעזרת קהלי יעד שכבר פנו אליכם או שעשו איזשהו סימן מעיד שהם מתעניינים במה שיש לכם להציע. זו הדרך שלכם להתמודד עם השינוי האחרון של פייסבוק.

אנחנו עובדים בימים אלה במשרוקית ליצירת רשימה מסודרת של כל הטרגוטים שעדיין אפשר לעשות בתחומי העניין. אני מקווה לעדכן אתכם בקרוב על המוצר המעניין הזה ולאפשר לכם לרכוש אותו כמה שיותר מהר כדי שתוכלו לטרגט בצורה יותר טובה ותוכלו ליהנות ממה שפייסבוק עדיין מאפשרת לנו ליהנות ממנו.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!