השריקה היומית ? עם רוני ארזי – מחירי הפרסום בפייסבוק עולים. מה עושים?

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 9 – מחירי הפרסום בפייסבוק עולים. מה עושים?

עליית המחירים בפייסבוק. אם אתם מנהלי שיווק או מנהלי דיגיטל, אתם בטח רואים את העליה הזו ושואלים את עצמכם האם אני עושה משהו לא טוב או שבאמת המערכת התחרפנה לגמרי. התשובה היא שגם וגם. בגדול המערכת באמת התחרפנה, יש לנו פה בעיה משמעותית של עליית מחירים בפייסבוק.

למה זה קורה? מספר המשתמשים בפייסבוק, בעיקר בישראל ובמדינות המערב, הולך ויורד לטובת מערכות אחרות כמו אינסטגרם וטיק טוק, ומצד שני כמות המפרסמים שנכנסו בשנתיים האחרונות (בעקבות הקורונה) לפייסבוק, ומנסים להשיג את הקהל שלהם שם, הלכה וגדלה. כשכמות הנמצאים במערכת יורדת וכמות המפרסמת במערכת עולה, גם המחירים עולים ביחד. והראיה: בדקתי בעזרתו של סתיו, הPPC שלנו במשרד, כמה שילמנו עבור אלף חשיפות (מה שנקרא (CPM ב2020 וכמה שילמנו ב2021. לקחנו ארבעה לקוחות לדוגמה מעולמות שונים כדי לראות את העליה הזאת, והיא באמת דרמטית. אנחנו מדברים בשנת 2020 על קפיצה מ22 שקלים ל31 שקלים CPM בלקוח הראשון, בלקוח השני קפיצה של 19 שקלים ל36 שקלים CPM, בלקוח השלישי אנחנו מדברים על קפיצה מ10.5 שקלים ל12.5 שקלים CPM ובלקוח הרביעי מ14 שקלים ל23 שקלים CPM. אולי במספרים של 20-30 זה נשמע קצת, אבל למעשה כשאנחנו מדברים על לקוח שרוצה להגיע לעשרות אלפי חשיפות, במהלך העבודה השוטפת שלו מדובר בעליה של אלפי שקלים שנגרמים רק כתוצאה מהתחרות הגוברת בפייסבוק.

מה הפתרון? חפשו עוד אלטרנטיבות, פייסבוק הופכת להיות מקום קצת יותר קשה לפרסום, זה הזמן ללמוד איך מפרסמים בטוויטר, איך מפרסמים באינסטגרם, איך מפרסמים בטיקטוק, איך מפרסמים בגוגל. לכו לעוד פלטפורמות, אל תשימו את כל הביצים בסל אחד. להתראות בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!