השריקה היומית ? עם רוני ארזי – איך בוחרים קורס דיגיטל? ספוילר: לא בוחרים

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 8 – איך בוחרים קורס דיגיטל? ספוילר: לא בוחרים

בשריקה היומית נענה היום על אחת השאלות שאני באמת מקבל המון, לאיזה בית ספר לדיגיטל אתה ממליץ ללכת. שואלים אותי את השאלה הזו אנשים שנמצאים כבר בתוך חברה ורוצים להתמקצע, מנהלי שיווק וכאלה, וגם מי שממש מתחיל את דרכו ומחפש בוסטר שייתן לו דחיפה קדימה לעשות עבודה טובה בסושיאל מדיה ובדיגיטל בכלל.

התשובה שאני בדרך כלל עונה היא מאד מאכזבת, אין לי שם של בית ספר שהוא בית הספר הכי טוב שנותן את כל הכלים. יש כמה בתי ספר טובים שרובם נמצאים בתל אביב, ונותנים איזושהי מנת ידע יפה של דיגיטל. הבעיה המרכזית עם בתי הספר האלה, היא שביום שבו סיימתם את תהליך הלמידה הזה, זהו היום שבו המידע שלמדתם הפך ללא רלוונטי. מי שהולך ללמוד תואר באוניברסיטה, לרוב ילמד שם תיאוריות ודברים עמוקים וגם ידע מקצועי וטכני שאמור להחזיק איזושהי תקופה קדימה. בבתי הספר לדיגיטל מלמדים את העקרונות. הם מלמדים את המערכות, את האסטרטגיה, אבל הדברים החשובים למי שרוצה להצליח בדיגיטל הם דווקא הדברים החדשים ביותר. ההצלחה מגיעה דווקא אם אתם מזהים את הפוטנציאל הגלום באיזושהי פלטפורמה או מערכת שנבנתה ממש עכשיו, ואתם צריכים ללמוד אותה ולהתמקצע בה ולהיות כמה שיותר מהירים בהבאת תוצאות באמצעותה. לכן התשובה שלי למי ששואל לאיזה בית ספר דיגיטל ללכת היא יוטיוב. לכו ליוטיוב.

יש ביוטיוב אין סוף סרטונים, גם בעברית ובעיקר באנגלית, שתוכלו ללמוד מהם את כל המערכות בפייסבוק, בגוגל, בטיק טוק, בכל מערכת שקיימת היום. תוכלו למצוא המון סרטוני הדרכה, ואם לא די לכם בחומר החינמי שנמצא ביוטיוב, לכו תעשו קורס אונליין. בכל פעם שנפתחת פלטפורמה חדשה יש את הearly adapters, את המאמצים הראשונים של הפלטפורמה, והם כבר יצרו קורסים אונליין בעלויות מגוחכות כדי ללמד אתכם את התורה כולה. אם אתם מספיק מסוגלים ללמוד בעצמכם, אתם תגיעו למקומות מאד גבוהים ומאד טובים. אתם לא זקוקים לקורסים בעשרות אלפי שקלים, שכפי שאמרתי, ביום שבו הם מסתיימים – הם הופכים ללא רלוונטיים.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!