השריקה היומית ? עם רוני ארזי – מה עדיף – דף פייסבוק או פרופיל פייסבוק?

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 13 – מה עדיף – דף פייסבוק או פרופיל פייסבוק?

היום נדבר על אחת השאלות שאני נשאל לא מעט ב15 שנה האחרונות, מאז שפייסבוק פתחה את האופציה ליצירת דפים ולא רק פרופילים ברשת. זה אומר שבתוך הפלטפורמה של פייסבוק, יש לנו בעצם שלושה אזורים שאפשר לפעול מהם. האזור הראשון הוא האזור של הפרופיל. אתם נרשמים עם השם שלכם, הופכים לחברים של אנשים שאתם מכירים או רוצים להכיר, אתם יכולים להסתכל על מה שהם עושים והם יכולים להסתכל על מה שאתם עושים. אתם גם יכולים לעשות לייק אחד לשני והכל מתנהל בצורה הדדית.

אבל, יש לנו עולם נוסף, שנקרא קבוצות. בעולם הקבוצות אנחנו משתמשים כפרופילים בתוך הקבוצה, מצטרפים אל הקבוצה ורואים עוד פרופילים. המכנה המשותף של אותם פרופילים הוא הנושא של הקבוצה. אם הקבוצה הזאת היא קבוצת השכונה שלנו, קבוצה של בית הספר שאנחנו לומדים בו או למדנו בו או קבוצה שקשורה לתחום עניין אחר שלנו, בתחום הספורט או האופנה. כל הקבוצות האלה מאפשרות לאותם פרופילים לפרסם אחד לשני תוכן. דרך אגב, בחמש השנים האחרונות הקבוצות זוכות לעדנה מאוד חזקה בפייסבוק. זה אינטרס של פייסבוק שהקבוצות יצליחו וייצרו עוד תוכן בפלטפורמה שמשרתת את האנשים.

צורת התנהלות שלישית בפייסבוק היא בצורה של דף. דף לעומת פרופיל, הוא בעצם אזור קצת יותר חד כיווני או היררכי. אנחנו, כמנהלי הדף, מעלים תוכן והתוכן עולה בשם הדף ולא בשם האישי שלנו (אלא אם שם הדף הוא שם אישי שלנו, מה שבדרך כלל נכון לדמויות מוכרות וכאלה). אנחנו מעלים תוכן, ומי שעושה לייק לדף שלנו ואומר "אני אוהד של הדף הזה", יקבל את התוכן של הדף אצלו בפיד. כלומר בין הפוסטים של החברים והדברים שמעניינים אותנו, יופיעו גם פוסטים של הדפים שאנחנו עוקבים אחריהם. אבל יש הבדל מהותי בין השניים. פרופיל בפייסבוק מקבל חשיפה יחסית גבוהה. כלומר, אם יש לנו 500 חברים, סביר להניח שבערך 30 אחוז מתוך ה500 חברים שלנו יקבלו את התוכן שאנחנו מעלים. וזה נותן לנו סיכוי להופיע בפני עיניים של אנשים שאנחנו רוצים שיראו מה שאנחנו מעלים. אבל כשמדובר בדף, שם הבעיה היא שפייסבוק רוצה כסף כדי לקדם את התוכן שמופיע בדף, ולכן היא נותנת מראש פחות חשיפה לתוכן שעולה. עד כמה פחות? אם על פרופיל דיברנו על 30% חשיפה, בדף מדובר ב2-3% בממוצע. זה מאוד נמוך. זה אומר שאם 500 איש עשו לכם לייק לדף רק 2-3% יקבלו את התוכן שלכם בדף, לפעמים זה יגיע גם ל10%. בכל מקרה אל 30% שיקבל פרופיל זה לא יגיע. הדרך שלכם לנצח את הבעיה הזאת, היא לייצר תוכן נורא מעניין, וכך יותר ויותר אנשים שנחשפו לפוסט בצורה אורגנית, כלומר לא ממומנת, יתלהבו מהתוכן, יעשו עליו לייק, שיתוף או תגובה, וזה יביא עוד חשיפה ויראלית, כלומר מחוץ לגבולות ה500 שאמרו שהם רוצים את התוכן שלכם. זה יגיע לאנשים שלא עשו לייק, אבל יקבלו את זה דרך האלגוריתם של פייסבוק שיציג להם את זה בגלל שהחברים שלכם עשו לייק לדף אהבו את זה.

אבל יש עוד הבדלים שצריך לקחת בחשבון. בפרופיל אנחנו מוגבלים ל5,000 חברים, ואם אנחנו רוצים עוד אנשים שיראו את התוכן שלנו הם יכולים לעקוב אחרינו. לי למשל יש כמעט 5,000 חברים בפייסבוק ועוד 700 איש עוקבים אחריי. אז בסך הכל, פוטנציאל החשיפה של התוכן שלי מגיע לאזור ה 5,700 אנשים. אם מתוכו אנחנו מדברים על 30% אני נמצא במקום יחסית טוב, שמאפשר לי לקדם את התוכן שלי לקהל די רחב. אבל אם הייתי פותח דף ולדף שלי היו 5,000 אוהדים או 5,700 אוהדים, הייתי מקבל חשיפה של 2-3%, ואותו תוכן בדיוק שאני מעלה בדף היה מקבל הרבה פחות חשיפה. אבל אם אני מחזיק בכסף שמטרתו הצגה של התוכן שלי לקהל שלי, בפרופיל אני לא אוכל להשתמש בכסף הזה. אי אפשר לקדם תוכן כשאתה פרופיל. אבל אם אני רוצה לקדם את התוכן שלי לקהל שרוצה לעקוב אחריי ולקבל ממני תוכן, אני אוכל לפתוח דף ולקדם את התוכן הזה לכל מי שעשה לי לייק וככה אני אגיע לאחוז הרבה יותר גבוה מ 30 אחוז בזכות התשלום. ולכן ההחלטה שלכם צריכה להיות, האם אתם רוצים להשקיע יותר אנרגיה בפרופיל שלכם על מנת לצבור עוד עוקבים, ואז להגיע לחשיפה אורגנית רחבה יותר, או שאתם רוצים להשקיע אנרגיה דומה בדף, ואז גם שם יכולה להיות צמיחה אורגנית של עוד אנשים שעוקבים או עושים לייק לדף. או הדרך הפשוטה יותר, הנוחה יותר אבל היקרה יותר, היא להשקיע תקציב בקידום ממומן של התכנים בדף. תחשבו על זה ואם עולות לכם שאלות אני כאן תמיד. בהצלחה. ולהתראות בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!