השריקה היומית ? עם רוני ארזי – מה עדיף – קידום בגוגל או ברשתות חברתיות

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 14 – מה עדיף – קידום בגוגל או ברשתות חברתיות?

היום בשריקה היומית נדבר על מה עדיף, קידום בגוגל או ברשתות חברתיות? זו שאלה ששאל אותי ארז לוזון בפייסבוק, ואני אענה לך ארז ומקווה שגם אחרים יוכלו ליהנות מהתשובה. אז קודם כל התשובה הפשוטה היא שאם יש תקציב, כמובן גם וגם. אבל אני מניח שהשאלה נשאלת כתוצאה מרצון לתעדף, מה לפני מה.

אז התשובה שלי היא קצת מורכבת. בוא נתחיל בשאלה מה אנחנו מקדמים. אם המטרה שלנו היא להשיג מכירות, והתחרות על מילות המפתח המובילות בתחום שלנו היא תחרות יחסית קטנה, (כלומר אין הרבה מפרסמים בגוגל ואנחנו יכולים להשתלט על מילות המפתח יחסית בזול ובקלות) אז גוגל תהיה הפתרון הראשון. חשוב מאד שכאשר מחפשים את השם של המותג שלנו, גוגל תמיד תיתן את התשובה: "הנה הם, פה". זאת אומרת, אם למשל יש לי אירוע ואני רוצה לקדם את האירוע הזה, או מוצר או מותג שאני רוצה לקדם אותו, וכשאנשים מחפשים בגוגל את השם של המותג שלי אני לא מופיע בעמוד הראשון, קידום בגוגל הוא הכרחי. לא יכול להיות מצב שמישהו מחפש את השם של המותג שלי ואני לא מופיע בשלישייה הראשונה לכל הפחות, בתוצאות בגוגל. ואם אני לא מופיע שם אורגנית אני חייב להופיע שם ממומן. זה המינימום.

שאלה נוספת היא, האם אני צריך להרחיב את הקמפיין בגוגל למילות מפתח בתחום שלי. למשל אם אני עורך דין שמתעסק בנושא של רשלנות רפואית, האם אני רוצה להשתלט על מילות המפתח 'רשלנות רפואית', 'התרשלות רפואית' או דברים מהסוג הזה. התשובה תהיה תלויה בכמה תחרות יש כרגע על מילות המפתח האלה. האם צריך לשלם הרבה כסף על מנת להשתלט עליהם? אם התשובה היא כן, אז כנראה שדווקא הרשתות החברתיות יהיו הפתרון הטוב ביותר. כיוון שברשתות חברתיות אפשר לפצח את השאלה "איך אני מופיע בפני אנשים?" לאו דווקא אם הם חיפשו אותי, ולאו דווקא עם איזשהו פוסט מאוד מקצועי. לפעמים אפשר ללכת מסביב, או לייצר תוכן נורא מעניין שיגיע לעיניים של הרבה אנשים.

אז אני אומר בוא נעשה סדר רגע. קודם כל מילות המפתח שהן ישירות, השם של העסק שלי או השם שלי כמנכ"ל העסק, הבעלים, מישהו שמזוהה עם העסק, כל אלה חייבים להיות ממומנים בגוגל או אורגניים בגוגל, בין השלושה הראשונים לכל הפחות. כדי שגם במובייל כשיחפשו את מילות המפתח, אז יקבלו את התוצאות שלנו למעלה. זה הבייס. אחר כך רשתות חברתיות. ועדיף להתחיל ברשתות הגדולות ביותר, שכרגע הן פייסבוק ואינסטגרם. אחרי שעשינו את זה, אפשר ללכת לגוגל ולעשות מילות מפתח קצת יותר רחבות ולהשקיע תקציב גם שם. אני אתן דוגמה אחת, שמוכיחה שכל מה שאמרתי עד עכשיו מוטל גם הוא בספק. לקוח בא ואמר יש לי מוצר. הלכתי לחפש האם יש כמות חיפושים גבוהה על מילות מפתח שקשורות לתחום שלו. ראיתי שיש כמות חיפושים גבוהה, וראיתי שיש מעט מאד תחרות על מלות המפתח האלה. אמרתי לו בוא נתחיל עם גוגל, זה הולך להיות קל. שמנו תקציב על גוגל, הגיעו הרבה הקלקות מהמודעות, אבל לא הגיעו רכישות. מכיוון שלא הגיעו רכישות עצרנו את הקמפיין, ואמרתי לו אוקיי, אני אלך נגד האינסטינקט שלי, אני אלך לפייסבוק. למרות שגוגל לא עבד, נלך לפייסבוק ונראה מה קורה שם. הלכנו לפייסבוק וזה התפוצץ. הבאנו מלא מכירות משם ואנחנו עדין מביאים, שנה אחרי שהתחלנו את הקמפיין. לכן כל מה שאני אומר מוטל בספק. מה שאמרתי זה הבסיס. הבסיס הוא גוגל, מילות מפתח שקשורות למותג, אחר כך פייסבוק, אחר כך מילות מפתח בגוגל שהן יותר רחבות. זה הבייס. אבל לפעמים כדאי לנסות גם גוגל גם פייסבוק במקביל, עם תקציבים קטנים, רק כדי לוודא שלא פספסנו משהו. הצלחה בדיגיטל היא קודם כל המוכנות לשחק את המשחק, ולנסות ולהיכשל, ולנסות שוב ולהיכשל שוב עד שמפצחים את זה ומצליחים להביא תוצאות במחירים טובים. אז זו התשובה שלי, אני מקווה שלמדתם ממנה הרבה, ואם יש לכם שאלות אני תמיד כאן. אנחנו נתראה בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!