השריקה היומית ? עם רוני ארזי – איך לתקצב נכון הפקה של סרטונים

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 12 – איך לתקצב נכון הפקה של סרטונים

היום נדבר על סרטונים. אחד הכלים החשובים ביותר היום בדיגיטל הוא סרטון. סרטון מאפשר לנו להעביר מסר בצורה ויזואלית ובצורה של סאונד וביחד עם זה גם טקסט. בעוד שתוכן כתוב מופיע רק כטקסט, או אם אנחנו מצרפים אליו תמונה, מופיע רק כטקסט עם תמונה סטטית, בסרטון יש לנו תנועה מול העיניים. סרטון הרבה יותר מעניין, ובדרך כלל מושך את העין של הגולש בפיד שלו בפייסבוק ויעצור אותו כדי לראות שיש פה משהו מעניין.

אחרי שאמרתי את זה, אסייג. כי יש אנשים שלא צופים בסרטונים. יש אנשים שלא רואים סרטונים פרסומיים בכלל. יש אנשים שיעדיפו שתכתבו להם טקסט מאד קצר ומאד תכליתי, והם יקבלו את ההחלטה הרבה יותר מהר מאשר בצפייה בסרטון. אז קחו בחשבון, שגם אם פייסבוק החליטה שסרטונים זה 'הדבר' והיא מקדמת סרטונים יותר מאשר מקדמת פוסטים ללא סרטון, יש לא מעט אנשים, אנחנו מדברים על כמות של 30 עד 40 אחוז מהמשתמשים בפייסבוק, שלא צופים בסרטונים או צופים מעט מאד בסרטונים. זה אומר שסרטון הוא אחד הכלים, אסור שהוא יהיה הכלי היחיד.

אחרי שאמרנו את זה, בואו נדבר רגע על סרטונים. אחת הבעיות של הלקוחות מכל הסוגים היא, שאם למשל תקציב שיווק עומד על 50 אלף שקל, מתוך ה50 אלף שקל הם מחליטים ללכת לסַפק סרטונים שיכין להם סרטון מהמם בסכום של בין 15 ל30 אלף שקל. כי הם רצו סרטון כמו של ההוא, שהם ראו ומאוד אהבו. במצב כזה, אותו מנהל שיווק, מנכ"ל או בעל עסק עומדים בפני דילמה. יש להם 50 אלף שקל, הם רוצים סרטון מהמם, אבל שלוש חמישיות מתוך התקציב הולכות על הפקת הסרטון. זה אומר שמתוך התקציב של ה50 אלף שקל, 20 אלף שקל יישארו כדי לקדם את הסרטון הזה. וזאת בעיה. כי אם הפקת הסרטון היא 30 אלף שקל ונשארו לנו רק 20 אלף שקל, וכנראה שנצטרך עזרה ממישהו שיבצע עבורנו את העבודה והוא ייקח כמה אלפי שקלים, זה משאיר לנו בין 10 ל15 אלף שקל לקדם סרטון שעלה לנו 30 אלף שקל. זאת בעיה. אם הסרטון שלנו הוא מאוד מוצלח, סביר להניח שהוא יוכל לעשות עבודה מעולה גם בלי הרבה תקציב. אבל האמת היא שמתוך הסרטונים שעולים לפייסבוק וליוטיוב, 95% מהם לא ויראליים. אין להם יכולת לקבל הרבה לייקים, הם משעממים את הציבור. אתם כמי שמייצרים את הסרטון, בטוחים שהסרטון שלכם הוא הדבר היפה ביותר שנראה פה באזור. אתם מתרגשים ממנו כי הוא מראה אתכם או את העבודה שלכם, ואתם מוחמאים ממנו מאד, אבל זו הטעיה אנושית קלאסית. כי אתם לא חושבים בראש של מי שמעולם לא שמע עליכם, או שמע עליכם קצת, והסרטון הזה כנראה לא יעניין אותו.

לכן ההמלצה שלי, היא קודם כל לפני הכנת סרטון, להתייעץ עם לפחות שלושה או ארבעה אנשים שאתם סומכים עליהם, שמבינים בתחום ושלא משוחדים בדעה שלהם. בקשו מהם שיגידו האם הסרטון הזה הולך להיות הצלחה או לא, ותבקשו מהם תשובה כנה. אל תבקשו לשמוע את מה שהם חושבים שאתם רוצים לשמוע. אחרי שאתם מקבלים החלטה אם ללכת על הסרטון או לא, נסו להוריד את עלות ההפקה. יש הרבה דרכים להוריד את עלות ההפקה: פחות שחקנים, פחות לוקיישנים לצילום, פחות סצנות וסרטון קצר יותר. אתם יכולים לשאול את מפיק הסרטונים איך אפשר להוזיל את העלות של הפקת הסרטון. ככל שתשאירו יותר תקציב לקידום הסרטון ברשתות החברתיות, ככה הסיכוי שהסרטון הזה יצליח הולך וגדל. אז הייתי ממליץ שמתוך תקציב איקס, בין 20% ל40% ילך על הפקה. 60%, כלומר הרוב המכריע, ישמש לקידום ולא לטובת ההפקה. זאת ההמלצה שלי כדי שהסרטון שלכם יהיה אפקטיבי. בהצלחה! נתראה בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!