השריקה היומית ? עם רוני ארזי – האם כולם חייבים להיות ברשתות חברתיות?

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 15 – האם כולם חייבים להיות ברשתות חברתיות?

היום בשריקה היומית נענה לשאלה של אריה. אריה שואל מי צריך נוכחות ברשתות החברתיות ולמה. השאלה של נוכחות ברשתות החברתיות היא שאלה די מובנת מאליה, כשאנחנו נמצאים 20 שנה אחרי שהרשתות החברתיות נכנסו לעולמנו. ברור שחייבים להיות, כולם חייבים להיות. אבל, יש יוצאי מן הכלל. קודם כל, מי שרוצה שיאהבו אותו, נוכח ברשתות החברתיות. מי שרוצה שידעו שהוא עושה טוב בעולם, זה קודם כל. זה יכול להיות פוליטיקאים, מפלגות, חברות, ארגונים ועמותות. זה יכול להיות סתם בן אדם שרוצה שידעו שהוא עושה טוב בעולם, שרוצה שידעו שטוב לו, או שהוא רוצה שידעו שהוא זקוק לעזרה.

אז לסיכום, התשובה שלי היא, שכולם צריכים רשתות חברתיות כדי להראות את הדברים הטובים שהם עושים. אבל יש יוצאים מן הכלל ובהם אגע עכשיו.

יש גופים בעולם שהביקורת הציבורית עליהם קשה, וברגע שהם ילכו לרשתות החברתיות ויספרו מה הם עושים, הם עלולים לגרור תגובת נגד עם הרבה ביקורת. במצב כזה, הביקורת עלולה לשים את המסר החיובי שהם רצו להעביר, במקום מאד קטן ביחס למסרים השליליים שהתגובות יגררו. ביום חמישי האחרון נפגשתי עם לקוח כזה. הוא קרא לי אליו ואמר לי, אין לי היום דף פייסבוק, ואני רוצה לשאול האם כדאי לי לפתוח דף ולמשוך את כל הביקורת הציבורית שמסתובבת ברשתות החברתיות לדף שלי, כדי שאוכל לנהל את התוכן הזה אצלי. התשובה שלי הייתה לא. לא כדאי לך לפתוח דף. וזה הפתיע אותו, הוא התכוון דווקא לשמוע אותי אומר לו כן, תפתחו דף, אנחנו ננהל לכם את זה וכו'. אבל אתם יודעים, אני חושב שהדבר שהכי מביא פרנסה זה לדבר אמת, להיות כן. גם אם אולי נפסיד קצת כסף כתוצאה מהתשובה הכנה שלנו, הכסף הזה יגיע מכל מקום אחר ואין מה לדאוג. אז התשובה שלי הייתה לא, אתה לא צריך לפתוח דף פייסבוק, כיוון שפתיחה של דף פייסבוק במקרה שלך תמשוך אש, שהיום מכוונת כלפי גוף אחר שאותו אתה משרת, ואת האש הזאת אתה הולך למשוך אליך. כי עכשיו מזהים את הבעיות שעליהן אתה מותקף עם מישהו אחר, והוא זה שמותקף. אם אתה תעלה דף פייסבוק חדש, ותספר לכולם שלמעשה אתה אחראי לאותם בעיות שהציבור זועם עליהם, למעשה אתה תיקח אחריות שאתה לא צריך לקחת, זה לא התפקיד שלך. זה נכון שאתה רוצה לספר לעולם כמה דברים טובים אתה עושה, אבל בעל כורחך אתה תצטרך להשתתף בשיח השלילי ובאנרגיה השלילית של אותם בעיות. אני מציע לך לענות על כל השאלות שמופנות אליך, ולתת כבוד לכל אחד שפונה עם כל בעיה, אבל לא לפתוח דף רשמי כדי לא למשוך אליך אש.

אז יש יוצאים מן הכלל, אני מוכרח לומר שהם מעטים, הרוב המוחלט של ארגונים, עסקים, פוליטקאים, גופים, אישים, אני ממש בעד שיצטרפו לרשתות החברתיות וכמה שיותר. השאלה אם לפתוח רשת חברתית, תלויה בשאלה כמה זמן יש לכם להקדיש ליצירת תוכן לאותם רשתות. אבל בהחלט כן, כולם מוזמנים לפתוח, ומי שצריך עזרה מוזמן להסתכל בבלוג שלנו במשרוקית, וללמוד עוד על איך עושים את זה נכון. וכמובן, תמיד לשאול אותי שאלות, אני אוהב שאלות ואני אוהב לענות עליהן, בין אם בפרטי, בין אם בציבורי ובין אם בפודקאסט. נתראה בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!