מהו האורך הרצוי לסרטון תדמית 2022? | השריקה היומית ? עם רוני ארזי

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרק 16 – מהו האורך הרצוי לסרטון תדמית בשנת 2022? –
פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל

מהו סרטון תדמית?

סרטון תדמית נועד לספר לי על מותג. מה אותו ארגון או עסק עושה? מהם הערכים שמובילים אותו? הסרטון נותן מידע בסיסי, במיוחד לאנשים שלא מכירים את המותג לעומק. זהו תפקידו של סרטון תדמית.

אחרי שאנחנו מבינים מהו התפקיד, נחשוב כעת על מי קהל היעד של סרטון התדמית. בדרך כלל זה יהיה מי שמעולם לא פגש את המותג, או שפגשו, אך לא באמת מבינים מה המותג עושה. תפקידו של הסרטון הוא להראות משהו קצר, להבין מה המותג עושה וזהו. הסרטון לא מבקש מהם לעשות פעולה או להשאיר פרטים. הוא לא נותן להם שום ערך, מלבד הכרת הארגון או העסק ומה הוא עושה.

כמובן שהסרטון נועד לעורר רגש, כדי ליצור זכירה של המותג.

והנה סיפור שיבהיר את ההבדל בין מה שמקובל לעשות לבין מה שצריך לעשות. צלצלה לקוחה וביקשה סרטון תדמית. שאלתי אותה האם הם עשו בעבר סרטון תדמית, והיא ענתה שכן. שאלתי מה היה אורך הסרטון, והיא ענתה דקה וחצי.
דקה וחצי סרטון, יהיה רלוונטי בדרך כלל רק למי שכבר מכיר את המותג, וסומך עליו שהצפייה במשך דקה וחצי תשתלם להם. צופה שמכיר, יודע שהארגון או העסק שהוא רואה יתנו לו ערך גדול. לא אבזבז דקה וחצי על ארגון שאין לי מושג מה הם עושים או מה הערך שלהם, מה הם תורמים לעולם והאם המידע שהם נותנים לי הוא בדוק ואיכותי.

לכן אמרתי ללקוחה, שאם הם רוצים סרטון תדמית כדאי שהוא יימשך חמש עשרה שניות, כי הקשב של הצופים בדיגיטל היום עומד על חמש עשרה שניות – במקרה הטוב. שלושת השניות הראשונות בסרטון יקבעו האם הצופים יישארו איתנו לאורך כל החמש עשרה שניות, ולכן חשוב לפתוח במשהו מעניין, משפט חזק או צילום מיוחד ומוזר שיתפוס את העין. כמובן, שאם הוא צפה בחמש עשרה שניות, אפשר להעביר את הצופה לסרטונים ארוכים יותר, אבל לא יותר מחמש עשרה שניות בפעם הראשונה.

איך עושים את זה? כותבים תסריט מאוד מהודק. מנסים להבין מהו הדבר שאנו יכולים בזכותו להיזכר מאוד, שהעסק והמידע שאנחנו רוצים להעביר לצופה, יכנס טוב לראש וייזכר בחמש עשרה שניות. אם אתם רוצים דוגמאות טובות, יש ביוטיוב הרבה סרטוני תדמית קצרים. תוכלו לחפש בעברית או באנגלית, או להיעזר בי. תוכלו לפנות אליי באי מייל או בסושיאל מדיה, פייסבוק, אינסטגרם או טוויטר. ניפגש בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!