השריקה היומית ? עם רוני ארזי – איך לבחור סוכנות דיגיטל

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 11 – איך לבחור סוכנות דיגיטל

היום בשריקה היומית נדבר על איך בוחרים סוכנות דיגיטל שתתאים לכם. אם אתם עסקים קטנים, גדולים, ארגונים, פוליטיקאים או אנשים שרוצים עזרה בדיגיטל, אתם תצטרכו באיזשהו שלב, שיעשו את עבודת הסושיאל והדיגיטל בשבילכם. העבודה הזאת, עבודת השיווק הדיגיטלי, היא עבודה לא פשוטה והיא תופסת לא מעט זמן. בדרך כלל עסקים קטנים שיפנו אלי וישאלו אותי האם כדאי לקחת סוכנות דיגיטל שתעשה את הדיגיטל במקומנו, התשובה שלי תהיה לא. כיוון שעדיף להוציא עוד קצת אנרגיה ולישון אולי שעה אחת פחות, כדי לקדם את הצעדים הראשונים בדיגיטל מבלי להוציא אלפי שקלים על עבודה של אחרים. אומר זאת על שיווק ופרסום בעולם האופ-לייני כלומר רדיו, טלוויזיה, עיתונות ועולמות כאלה, וגם על פרסום באתרי אינטרנט, פרסום בפייסבוק, אינסטגרם, טיק טוק וכל העולמות האלה.

אז בעצם השאלה היא: אם אתם כבר משרד בינוני ומעלה, אתם חברת הייטק או סטארט אפ, וכבר יש לכם תקציב שיווק, האם כבר לקחת סוכנות דיגיטל שתעשה לכם את השיווק (בהנחה שעבודה טובה תחזיר את עצמה)? אז הפודקאסט הזה יעזור לכם מאד לקבל את ההחלטה הנכונה.

נתחיל במהם הדברים שאנחנו צריכים לשים אליהם לב כשאנחנו בוחרים סוכנות דיגיטל לעבוד אתה. הדבר הראשון שאנחנו נרצה לראות, זה שהכל שקוף. כיוון שמערכת יחסים ביניכם לבין ספק, בכל תחום ובמיוחד בתחום שבו אתם פחות מבינים, חייבת להישען על אמון, ובעולם דיגיטל, שבו הרבה מונחים לא ברורים ללקוח, יש פתח גדול מדי לעבוד על הלקוח. לצערי, אני נתקל לא מעט בלקוחות שבאים אלי אחרי שעברו חוויה לא נעימה עם נותן שירות בתחום שלנו. זה אומר שנתנו להם דוחות שלא אמרו להם את כל האמת, נתנו להם דוחות שלא סיפרו את כל הסיפור או נתנו להם דוחות שמשתמשים בטרמינולוגיה שהלקוח לא מבין. במצב כזה, הלקוח לא יודע לשאול את בעל העסק את השאלות הנכונות. על זה אני חשוב לומר, קודם כל – כדאי להבין. מנהל השיווק, מנהל הדיגיטל או אפילו המנכ"ל, כדאי שיעברו איזשהו קורס מינימלי בדיגיטל. לא קורס באלפי שקלים שנמשך שלושה חודשים, אלא כמה סרטוני יוטיוב בסיסיים, שיעמידו אתכם על הבסיס הכי מינימלי שנדרש, כדי לשאול את השאלות הנכונות את הסוכנות. אחרי שאתם מבינים קצת יותר תוכלו לבחור סוכנות דיגיטל לשאול אותה איך נראים הדוחות שלכם, כל כמה זמן אתם שולחים לי דוח, האם בדוחות שלכם אתם מספרים לי את הנתונים כמו שאני מודד את עצמי בהם. למשל, אם אני עסק שרוצה מכירות או שאני עמותה שרוצה לידים, האם אתם מדברים אתי בשפה שלי, של "כמה אנשים יצטרפו אלי", או שאתם מדברים אתי על חשיפות, לייקים, מעורבות ודברים מהסוג הזה, שהם קצת פחות מעניינים אותי כבעל העסק. אתם צריכים לשאול את סוכנות הדיגיטל שבאה אליכם ורוצה להציע את שירותיה, עד כמה הנתונים שהיא תציג לפניכם הם נתונים שאתם יכולים להבין אותם, אתם יכולים להיעזר בהם ואתם יכולים להחליט שהם מסייעים לכם בעבודה שלכם.

אני מציע שכשאתם באים לבחור סוכנות דיגיטל תיפגשו לפחות עם שלוש סוכנויות שונות ותגיעו אליהם בדרכים שונות. סוכנות אחת תחפשו בגוגל, סוכנות אחרת תבקשו ממישהו בתחום שלכם להמליץ עליה וסוכנות שלישית תשמעו ממישהו שלא בתחום שלכם על איזושהי המלצה. אפילו תפנו אלי ואני אוכל להפנות אתכם לסוכנויות דיגיטל שאני מכיר ושאני יכול לחתום עליהם שהן מספיק אמינות.

גם לי יש סוכנות דיגיטל, משרוקית, ואתם מוזמנים כמובן תמיד לפנות אלינו לקבל עזרה, גם כייעוץ וגם כנותן שירות. אבל מה שחשוב, זה שכשאתם בוחרים את אחת משלוש הסוכנויות האלה, קודם כל תתחברו אליה אישית. תרגישו בטוחים, רמת האמון היא הכי חשובה. יכול להיות שהתהליך עצמו, ואולי אפילו התוצאות, יהיו לא כל כך טובות. אבל אם אתם יודעים שיש לכם שותפים טובים ואמינים לצידכם, אין לי ספק שתגיעו לתוצאות. בהצלחה, אנחנו נתראה בשריקה הבאה.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!