הטעות הכי נפוצה בקידום ממומן בפייסבוק


את הטעות הזו אני רואה שוב ושוב בקמפיינים קטנים וגדולים, בקידום ממומן בפייסבוק ובאינסטגרם, והיא נובעת מחוסר ההבנה של מי שמבצע את הקידום הממומן, את המערכת ושיטת העבודה שלה.


פייסבוק, נכון להיום, היא מערכת הפרסום האפקטיבית, הגדולה והמובילה בעולם. התמורה על כל שקל בדר"כ גבוהה יותר מכל פלטפורמה אחרת, והיכולת להגיע לקהל גדול בזמן קצר גבוהה יותר בפייסבוק ובאינסטגרם, שהקידום הממומן בה גם הוא מתנהל באמצעות מערכת הפרסום של פייסבוק.


כאשר מעלים קמפיין קידום בפייסבוק, אפשר לעשות זאת בשתי דרכים – באמצעות לחיצה על "קידום פוסט" או באמצעות "מנהל המודעות". אם למשל העלינו לדף הפייסבוק שלנו סרטון, ואנחנו לוחצים על "קידום פוסט" המערכת תאפשר לנו באופן אוטומטי לקדם את הפוסט כאשר מטרת הקידום שלנו מוגדרת ולא ניתנת לשינוי והיא תהיה צפייה בסרטונים.


אבל אם אנחנו בוחרים לקדם את הסרטון באמצעות בניית קמפיין ב"מנהל המודעות" המערכת שואלת אותנו מהי מטרת הקמפיין שלנו. ישנן לא פחות מ-11 אפשרויות לבחירה: הגברת המודעות למותג, תפוצה, תנועה, מעורבות, התקנות אפליקציה, צפיות בסרטון, יצירת לידים, הודעות, המרות, מכירות מהקטלוג ותנועה לחנות. לבחירה של מטרת הקמפיין יש השלכה קריטית לשאלה האם נגיע לתוצאות הרצויות לנו. לצערי רבים מהמפרסמים מתייחסים לשאלה הזו בזלזול ובחוסר הבנה.


אז קודם כל אדגיש שאם אתם משתמשים בכפתור "קידום פוסט", תוודאו שהמטרה שהמערכת בחרה לכם אוטומטית אכן תואמת את מה שאתם מבקשים. ואם אתם בוחרים לעבוד באמצעות מנהל המודעות, תוודאו שאתם בוחרים את המטרה הנכונה.

למה? הנה הסיבה:
בואו נניח שיש לכם טופס באתר האינטרנט שלכם, שמציע רישום לקורס כלשהו. דרך הטופס אתם מעוניינים לקבל פניות עם שם, טלפון ומייל, ולחזור טלפונית למתעניינים. אבל חבר שלכם הביא לכם רעיון מגניב להכין סרטון שיספר על הקורס, והעליתם אותו לדף הפייסבוק שלכם. ראיתם שהסרטון הביא כמה לייקים ואתם חושבים לקדם אותו בקידום ממומן כדי להגדיל את החשיפה. אם תבחרו בקידום פוסט, המערכת תציע לכם קמפיין צפיות בסרטון. אך המטרה שלכם היא לא כמה שיותר צפיות בסרטון אלא רישום לאירוע. האם זה מתאים לכם או לא?

ולמה זה בכלל משנה? הנה ההסבר:
כשאנחנו מגדירים למערכת הפרסום של פייסבוק מטרה לקמפיין, ומגדירים מיהו קהל היעד שאנחנו רוצים לפנות אליו, המערכת אומרת ככה: נגיד שבחרתם את כל תושבי ירושלים בגילאי 15-40 לקמפיין שלכם, ונגיד שקהל היעד הזה מונה בפייסבוק 100 אלף איש. אם תבחרו שמטרת הקמפיין היא צפיות בסרטונים, המערכת תבחר מתוך אותם 100 אלף איש את אלו שהמערכת יודעת שהם מרבים לצפות בסרטונים, ותציג רק להם את הקמפיין שלכם. זאת משום שהמערכת רוצה לייצר את התוצאה האפקטיבית ביותר במחיר הנמוך ביותר, לטובתכם. הבעיה היא שאתם בכלל לא מעוניינים באנשים שצופים בסרטונים, אלא באנשים שנרשמים לקורסים אונליין. ולכן המטרה הנכונה לקמפיין שלכם היא או "יצירת לידים" באמצעות טופס לידים של פייסבוק או "המרות" באמצעות טופס באתר שלכם. הסרטון הוא רק סוג המודעה שבחרתם בה, אבל הצפיות בסרטון אינן המטרה שלכם. אם אתם בוחרים במטרה הנכונה, פייסבוק תביא לכם מבין 100 אלף הגולשים הפוטנציאליים את אלו שהמערכת יודעת שהם מרבים להשתמש בטפסים אונליין ואין להם רתיעה מהשארת פרטים.


בחירה לא נכונה של מטרת פרסום בקמפיינים דיגיטליים היא טעות מאוד נפוצה, ומבזבזבת להערכתי מאות אלפי שקלים ללקוחות תמימים. מקווה שקריאת המאמר הזה תחסוך לכם כמה שקלים בעתיד.

בהצלחה!

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!