איך עסק רציני יכול להצחיק בפייסבוק?

מטרת העל היא להניע גולשים לפעולה. אם בקמפיין מכירות המטרה היא מכירות, בסושיאל המטרה היא א' מעורבות ו-ב' להופיע בשיחת סלון, קורידור או שירותים – אחרי המילים : "הם קורעים מצחוק, אתם חייבים לעקוב אחרי הסושיאל של". 
 

img4

אז קודם כל, צריך לייצר דמות.

מישהו או מישהי שמייצגים את ערכי המותג ומאפיינים אותו. דמיינו את האינטונציה שלו, את אוצר המילים שלו, את הלוק שלו. יהיה לכם קל יותר לדמיין מה המותג שלכם יכתוב במקרה כזה או אחר, מתוך דמות עגולה ומאופיינת היטב.

חשוב מאוד להפתיע. קחו את בעל הפלאפליה להצטלם בים עם טחינה על כל הגוף במקום קרם הגנה, תייצרו חיבור בלתי אפשרי בין המותג שלכם לאייטם חדשותי או אפילו שימו על הגריל חיסרון ידוע של המותג שלכם. תוציאו את הקרביים ושימו אותם על השולחן. זה מה שיכול לעשות את ההבדל בין "אה מצחיק" ל"שיואו איזה מלכים שהם צוחקים על עצמם ככה".
וכעת סיפור להמחשת הפואנטה: אחד החסרונות הגדולים בקניית בית חדש על הנייר, הוא כמובן שהרכישה היא על הנייר, והכניסה אינה מיידית.

אז איך בכל זאת גורמים לאנשים לקנות? שמים את החיסרון בפרונט ומדגישים את הציפייה. כך הרמנו קמפיין נדל"ן שמראה משפחות שממש לא יכולות לחכות לכניסה לבית החדש, ופשוט באות לגור בו, עם כל הבטון החשוף והברזלים.

מה שעשה כאן את העבודה זה הפער הוויזואלי בין המבנה הכעור והלא גמור לבין השמחה של המשפחה שמשחקת בסלון עם הילדים, של הבעל והאישה ששמחים סוף סוף להכניס את הספה לסלון או של הגבר שיושב עם החבר'ה על הפלייסטיישן.

צאו מהשטאנץ. 
תסתכלו על הפוסט שלכם. ועכשיו על עצמכם. ועכשיו שוב על הפוסט שלכם:
האם הלוגו באמת חייב להופיע שם?
האם העבודה המוקפדת של הגרפיקאי שלכם נעימה בעין או נראית שבלונית בגלילה האינסופית של הגולשים בפיד?
האם בכלל חייבים להעלות את הפוסט הזה עם תמונה?
אם אתם עובדים עם גאנט, תקפידו שחלק ממנו יהיה "לא בקונספט" מבחינה גרפית, ומשם תוכלו להתקדם לחשיבה כיצד הוא יצחיק וישבור קונוטציות גם ברמת התוכן.

נסו לגעת בכאב. להתחצף.

לא במובן החמוד של מותג שובב וחצוף, אלא במובן המעליב של מותג שצוחק על הקהל שלו ונוגע לו בנקודות הכואבות. מותגים רבים מנסים להתנחמד או להתחנף ובשנת 2022 כשהפייסבוק קיים כבר עשור וחצי, הגולשים יודעים לזהות את הדברים האלה. סיפור: מכרנו מאות רבות של בתים ודירות בפרויקט נדל"ן – לא באמצעות הדגשת היתרונות שלו, אלא בהדגשת החסרונות של המקום שבו הגולשים מתגוררים כרגע. של המקום בחיים בו נמצאים האנשים שגרים במקומות האלה, של הערכים הנכונים או הלא נכונים שחשובים לאנשים שגרים במקומות האלה. הקמפיין ההוא הכעיס והעליב כשם שהוא הצחיק והלהיב, וזה היה מרענן ואפקטיבי כאחד.  

יש מצב להמציא אויב?

כמו במערכון הפלאפל של הישראלים, בו המוכר משווה את עצמו לפלאפל של הביוקר, גם כאן אפשר להדגיש את ערכי המותג שלכם ע"י השוואה הומוריסטית או התייחסות למתחרה מדומיין או אמיתי. כמו שקורה לפעמים בפוסטים בין עיריות, בין ברגר קינג למקדונלדס ואפילו בין יוזרים של פוליטיקאים בטוויטר.

אין מתכון ברור חד משמעי להומור.


יש גם משקל רב לניהול הלקוח, רתימתו והרגעתו כשפוסט לא עובד או מביא תגובות שליליות.
אבל גולשים רבים יעריכו דף פייסבוק חכם שלא מבקש שתרכוש מוצר, אלא שתצרוך את התוכן המצחיק שלו.זה מייצר נאמנות שיום אחד עשויה להשתלם.

מיכאל בוטיר

מיכאל בוטיר

קופירייטר ואיש הקריאייטיב של משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!