כך תניעו גולשים למעורבות

לייקים זה נחמד, אבל לפני כמה שנים הכריזה פייסבוק שמעורבות IS THE QUEEN 

איך בודקים מעורבות? אחד הכלים שפייסבוק נותנת למנהלי דף מאפשר להשוות את ביצועי המעורבות (בעמודה הימנית) של הדף אל מול דפים אחרים.  מעורבות היא כל פעולה שגולש עשה לפוסטים בדף – לייק, שיתוף, תגובה, צפייה בסרטון ועוד. המעורבות היא אחד המדדים החשובים לאיכות העבודה – כמה אימפקט אמיתי מקבלים הפוסטים בדף. עובדה זו מגובה בכך שפייסבוק מאפשרת למנהל הדף להשוות את ביצועי המעורבות בפוסטים שלו מול דפים אחרים, כפי שניתן לראות בצילום המסך שכאן. אחד הלקוחות שאנו הכי גאים לעבוד איתו, עמותת מתנת חיים הפלאה, מפגינה ביצועי מעורבות גבוהים מאוד ביחס למתחרים.

WhatsApp_Ima...

אז איך אפשר לייצר מעורבות גבוהה? באמצעות הקפדה על העקרונות האלה:

  • לכו רחב. נושא הפוסט שלכם חייב לדבר לכמה שיותר קהלים ואנשים. אם אתם מנהלים דף של מותג מעולמות המזון ותבקשו מהגולשים לחלוק את הטיפים הכי טובים שלהם לטיגון פטריות עם זעפרן, כנראה שהפוסט הזה יעבוד פחות טוב מפוסט שמבקש את הטיפים הכי חזקים להכנת טוסט מצוין.
  • Read the room. תבינו מי הקהל שלכם, וכתבו אליו, לא מעליו. אם אתם מנהלים דף של מועצה אזורית בגליל המערבי, אל תכתבו פוסט בשפה ובווייב של עיריית ת"א. חולים עלייך תל אביב, אבל לא כל מה שמתאים לך יעבוד גם אצל החבר'ה בצפון.
  • תרגשו. כל סוג של רגש יתקבל בברכה: זה יכול להיות פוסט מצחיק, מכעיס או כזה שעושה לחלוחית בעין. אבל אם הפוסט לא מרגש, סביר מאוד שאנשים ירגישו פחות צורך להגיב.
  • על הפנים. שימו תמונה של בן אדם, ורצוי של הפנים שלו. ע"פ הנתונים של Taboola Trends שמנתחים 75 מיליון הקלקות בקמפיינים ל Taboola, תמונה שמופיע בה בן אדם תקבל 31% יותר הקלקות מתמונה ללא בן אדם, ותמונת תקריב של הפנים תקבל 25% אחוז יותר הקלקות מתמונת בן אדם המצולמת ממרחק מה. 
  • אל תאתגרו. לכו על פשוט. ככל שהמשימה שביקשתם מהגולש פשוטה יותר, כך עולה הסיכוי לאחוז מעורבות גבוה. בעמודים מסוימים זה הגיוני לבקש מגולשים סלפי עם הילד בפתיחת שנת הלימודים, ובעמודים אחרים כל משימה שהיא מורכבת יותר מ"תייגו את החבר הזה ש…" כנראה לא תעבוד. רוצים בכל זאת לאתגר? פרס שווה יהווה ערובה כמעט בטוחה להצלחת הפוסט.
  • "מבחן התיוג". בסוף בסוף צריך לשאול את עצמך: האם הפוסט הזה מספיק מגניב, מצחיק או מרגש כדי שאתייג בו את חבר הפייסבוק שלי שהכי יאהב את פיסת התוכן הזו? אם התשובה היא לא, כדאי לעבור שוב על העקרונות ולראות מה אפשר לתקן.

מיכאל בוטיר, מנהל קריאייטיב ולקוחות,

משרוקית

מיכאל בוטיר

מיכאל בוטיר

קופירייטר ואיש הקריאייטיב של משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!