האתגר מספר אחת של הפרסום באינטרנט

עד לפני כמה עשרות שנים "ערוצי פרסום" היו מעטים מאוד: עיתון, שלט חוצות וגם דיוור ישיר הביתה. אח"כ הרדיו ואחריו הטלוויזיה. זה הכל. ואז הגיע האינטרנט.

יש בעולם מעל 1.7 מיליארד אתרי אינטרנט. חצי מהאתרים האלה מאפשרים לכם להציג אצלם פרסומות. יש עשרות ספקי דואר אלקטרוני, עשרות סוגים של רשתות חברתיות, מנועי חיפוש ומה לא. לכל מפרסם היום יש לפחות 20 צינורות שמגיעים אל מעל מיליארד זוגות עיניים שדרכם הוא יכול לפרסם את המסרים שלו.

כשיש כל כך הרבה אפשרויות, איך יודעים במה לבחור?

מצד אחד, כל מפרסם מרגיש שהוא חייב להיות נוכח בכל מקום אפשרי, כי אם הוא לא יהיה שם המתחרים שלו יהיו שם. אולי הוא מפספס הזדמנות, אולי הוא מפסיד כסף. מצד שני לתחזק 20 צינורות פרסום דיגיטלי זה הרבה זמן, אנרגיה וגם כסף. אז מה עושים? מתעדפים.
תעדוף הוא האתגר הגדול ביותר שעומד בפני כל מפרסם. אי אפשר לדעת בוודאות איזו פלטפורמה תשרת הכי טוב את המסר הפרסומי, ובוודאי שאי אפשר לדעת מי תהיה הפלטפורמה שתביא את התוצאות הכי טובות. אבל אם אנחנו כן יודעים מה המוצר, מי קהל היעד שלו, ומהם היעדים שלנו – נוכל להתחיל בניסוי כלים קטן ומבוקר שבודק בהשקעה תקציבית מדודה את היכולת של כל אחד מהערוצים. בניגוד לטלוויזיה שבה קשה לנסות, כי כל ניסוי עולה עשרות ומאות אלפי שקלים, בדיגיטל ניסויים יכולים לעלות מאות שקלים ושכר הלימוד הזה הוא משתלם מאוד, ובזמן קצר.
נכון, אפשר לנחש מראש מה יעבוד טוב לקונדיטוריה (אינסטגרם) או לפוליטיקאי (טוויטר). אלו יהיו הבחירות הברורות מאליהן, אבל לא מן הנמנע שהקונדיטורית וכותב התוכן ישגשגו שניהם דווקא בפייסבוק כי היא Storyteller מוכשרת שיודעת למשוך קהלים גם בזכות הסיפורים שמאחורי העוגות והוא כותב ארוך ומנומק וקהל הקוראים שלו מעדיף את פייסבוק על פני טוויטר. ההנחה הראשונה מבוססת על ניסיון, ידע והתנסות (והרבה פעמים היא זו שקולעת) אבל בהחלט קורה שניסוי כלים קטן דווקא יפיק תוצאות מפתיעות וייקח את התקציב למקום יותר אפקטיבי.

מה תוכלו לעשות, כצעד ראשון?

הכינו רשימה של כל הערוצים שאתם חושבים שיכולים להיות רלוונטים עבורכם. בחרו מתוכם 3 בלבד.

צרו תוכן עבורם, הציבו יעדים, ובצעו מעקב אחרי התוצאות.

לאחר חודש, החליפו את הערוץ שהביא הכי פחות תוצאות באחד מהערוצים שעדיין לא בדקתם, וכך לאחר תקופת ניסוי וטעייה תמצאו לעצמכם את 3 הערוצים הכי טובים עבורכם.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!