העתיד על פי פייסבוק

מחקר עדכני ומעניין 

פייסבוק (מטא, נו שיהיה) פרסמה מחקר עומק שהיא עשתה, כולל ניתוח 600 אלף נושאי שיחה בפייסבוק ואינסטגרם, ניתוח התנהגות של 3.5 מיליארד משתמשים, סקר עומק בקרב 36 אלף איש ב-12 מדינות (מכל מיני יבשות, לא כולל ישראל) וחוות דעת של מומחים, על מנת להעריך מה יהיו הטרנדים החזקים בעולם בשנים הקרובות.

בין המגמות המעניינות:

יותר מוצרים נייטרליים מגדרית

יותר קבלה של השונה וייצוג של השונה בעולמות היופי והאופנה

יותר "ננו קהילות" (במקום להצטרף ממש לקבוצה, להרגיש חלק מקבוצה באמצעות שימוש למשל באותו האשטאג)

יותר חיקוי חברתי – העולם של הסטוריז והרילז והטיקטוק מאפשר לאנשים להעתיק אחד מהשני, לחקות אחד את השני ולייצר ויראליות באמצעות חיקוי. פייסבוק מאמינה שה"יצירתיות הקולקטיבית" הזו תתפתח לעולמות נוספים, ותשלב גם בינה מלאכותית בהם. מכונות שמחקות אנשים ואנשים שמחקים מכונות.

יותר חינוך בשיטת "למד ככל יכולתך". במקום תוכנית לימודים שווה לכל התלמידים, מערכת החינוך (גם בהשכלה הגבוהה) תאפשר לכל אחד ללמוד בקצב, בהיקף, במקום ובזמן שנוחים לו.

יותר תרבות יצירה – ילדים מפתחים את המותג העצמי שלהם כיוצרים, הופכים למשפיענים, ומרוויחים כסף באמצעות הפיכתם לשגרירים של מותגים.

יותר שילוב בין תרבות גלובלית לתוצרת מקומית. כלומר – אנשים רוצים לקנות מותגים עם שם בינלאומי, אבל רוצים לחזק ולפרנס דווקא את הקהילה המקומית.

יותר אודיו – פייסבוק אומרת שהמחקר מזהה עייפות של הגולשים מהמסכים. וזו כנראה הסיבה לחזרתם של הפודקאסטים לבמה. אנשים מעדיפים ללמוד בהקשבה ובעצימת עין.

יותר משלוחים מיידיים – "אם אני יכול לראות את זה, אני יכול לקנות את זה". אנשים מצפים היום לאפשרות לקנות כל דבר, בזריזות ומכל מקום בעולם.

יותר מודעות לנפש – עלייה של 256 אחוז בהאשטאטג Volunteer (התנדבות), עלייה של 111 אחוז בתוכן אודות מיינדפולנס, ו-77 אחוז עלייה בשימוש בביטוי אהבה עצמית.

יותר קיימות – אנשים מחפשים תיירות קיימות, אופנה קיימות, עיצוב קיימות – מעדיפים לעשות עסקים ולצרוך מוצרים ששומרים על כדור הארץ.

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!