Google My Business הדרך החינמית לקידום העסק שלך

החלטתם לצאת הערב. לא משהו מיוחד, קצת זמן זוגי במסעדה. 

מה עשיתם עוד לפני שהתחלתם להתארגן ליציאה? אני מניח שחיפשתם אפשרויות בגוגל: איפה יש מסעדות טובות? איך נראה התפריט שלהן? האם הביקורות מהללות? יש חניה במקום?

אם בעלי המסעדה עובדים נכון, תוכלו למצוא תשובות לכל השאלות האלו ועוד – במקום אחד.

לפני שמשקיעים כסף בקידום העסק בעזרת קמפיינים ברשתות החברתיות, כתבות ממומנות ומנועי חיפוש, כדאי להכיר את האפשרות החינמית. יש מקום תוכלו לנהל את כל המידע על העסק שלכם, כולל מענה לשאלות גולשים ולביקורות, והוא מופיע לגולש בתוצאות החיפוש.

במאמר זה נכיר אותו.

Google My Business היא פלטפורמה לפרסום העסק המבוססת על מפת גוגל.

אבל קודם כל קצת היסטוריה.

תוכנת Google Maps התחילה ככלי המציג מפה עדכנית של כל העולם כאשר הייעוד היה בעיקר סיוע בניווט. עם התפתחות התוכנה, יכלו הגולשים להוסיף על המפה לוקיישנים של עסקים בלבד. 

גוגל עשתה ניסיון לצרף את Google Maps ל+Google, הרשת החברתית שהקימה. בסופו של דבר, לאחר כישלון הרשת, גוגל התמקדה במה שהיא טובה בו – קידום עסקים. היא למדה מעולמות הרשתות החברתית את חשיבות התוכן, הטמיעה את האפשרות הזאת בפלטפורמת המפות שלה, וקראה לזה Google My Business.

Google My Business היא פלטפורמה בה יכולים בעלי עסק לכתוב את כל מה שחשוב ללקוחות פוטנציאליים לדעת: כתובת, מספר טלפון, שעות פתיחה, תיאור העסק ועוד. העסק יפורסם בתוצאות החיפוש ובכלי המפות של גוגל. וגוגל, כמו גוגל, מאוד אוהבת שמשתמשים בכלים שלה, ומתגמלת עסקים שעושים זאת בהצגת העסק במקומות בולטים בתוצאות החיפוש.

אז איך מתחילים?

בתהליך הרשמה ל-Google My Business תידרשו למלא שם עסק, כתובת, טלפון וכתובת אתר אינטרנט. לאחר אימות הכתובת הפיזית – אתם בפנים. התהליך לא הכי נוח, אבל שווה את המאמץ.

יתרונות

  • העסק יופיע בתוצאות החיפוש בגוגל באזור נפרד מתוצאות חיפוש רגילות. הוא יורכב מתמונה, מפה ופרטים נוספים. הדירוג מושפע מהקרבה הגאוגרפית של המחפש לעסק וממספר התגובות בפרופיל העסק. 
  • העסק יופיע במפות גוגל – בלחיצת כפתור על הפרופיל המופיע בתוצאות החיפוש, תפתח מפת גוגל ובמרכזה מיקומו הפיזי של העסק, כאשר מסביבו נקודות עניין נוספות בסביבה.
  • העסק עשוי להופיע בצד התוצאות או בחלק העליון שלהן עם תמונה ופרטים נוספים (גרף הידע של גוגל) – בחיפוש שם העסק, ובמקרים נדירים יותר גם עבור חיפוש כללי, כמו "מסעדות", "מוסך", וכד'.
  • הדרכה מקצועית תביא לשיפור ניכר בקידום האורגני של העסק. – ההרשמה לשירות היא אמנם לא מסובכת, אך ניהול הפלטפורמה זה סיפור אחר. כדי לנצל את כל האפשרויות שיש ל-Google My Business להציע בכל הקשור לשיפור המיקום בתוצאות החיפוש והבאת לקוחות חדשים – רצוי להיעזר במקצוענים.
  • כל גולש יכול לכתוב ביקורת על העסק בתוך הפלטפורמה ולענות על שאלות של גולשים אחרים. תגובות כאלו יכולות למשוך עוד אנשים להגיע למקום.
  • העסק לא חייב להחזיק באתר אינטרנט (למרות שהדבר רצוי על מנת שיהיה אפשר לקשר אליו מהפרופיל שלו).
  • ניתן לערוך את פרופיל העסק בקלות ובאופן מיידי – החלטתם לשנות את שעות הפתיחה? רוצים לקדם מבצע חדש? לקוח שאל שאלה או כתב ביקורת? דרך הפלטפורמה תוכלו להגיב בזמן ולשנות כל דבר במהירות – והתוצאה היא שירות טוב יותר.

בקיצור

אין סיבה כבעל עסק לא להשתמש בכלי הזה. הוא חינם, קל לתפעול בבסיסו, מנגיש את העסק ללקוחות ומופיע בתוצאות החיפוש כשקוראים לו או נמצאים בסביבתו.

אז צאו לדרך!

אלמוג זורובוסקי

אלמוג זורובוסקי

אלמוג זורובוסקי הוא איש PPC ומנהל קמפיינים במשרוקית. מוביל את הקמפיינים במנועי החיפוש, ואת הפלייליסט של המשרד.

עוד באותו עניין

לוגו IGTV

IGTV – הטלוויזיה של אינסטגרם

הטלוויזיה של אינסטגרם היא גן העדן לסרטונים שלכם. אם אתם יודעים ורוצים לייצר סרטונים, העלו אותם ל-IGTV ותקבלו חשיפה לקהל חדש, ועוד כמה בונוסים על הדרך. הפרק השביעי בסדרת "אינסטגרם 2020" של רוני ארזי.