חלק מקוראי הניוזלטר הזה מנהלים דפי פייסבוק רשמיים אישיים בעצמם או באמצעות סוכנות דיגיטל, חלק מנהלים דפים עבור הארגון שבו הם עובדים וחלק מנהלים עבור לקוחות (וחלק סתם סקרנים ?).
הנה שלוש שאלות שכדאי לשאול על מנת לוודא שאנחנו מבצעים את עבודת ניהול הדף כראוי:
שאלה 1: אילו קהלים יש לנו בחשבון המודעות?
פייסבוק מאפשרת לייצר סוגים שונים של קהלים, ולכוון אליהם את הקידום הממומן באופן מדויק. לדוגמה:
כל מי שביקר בעמוד ספציפי באתר האינטרנט שלנו, כל מי שעשה לייק לאחד הפוסטים שלנו, כל מי שצפה ב-50% או יותר מסרטון ספציפי בדף הפייסבוק שלנו, כל מי שרכש כרטיס או מוצר אצלנו באתר, ועוד סוגים שונים של קהלים שפייסבוק מאפשרת לנו "לטרגט". אם מנהל הדף עושה את עבודתו כראוי, יהיו לפחות 5 קהלים (ולעתים הרבה יותר) שונים שאליהם אנחנו מכוונים את הקידום הממומן של הדף שלנו.
שאלה 2: מה אחוז המעורבות הממוצע שלנו בדף?
יש הרבה פרמטרים שאפשר לבחון כדי להעריך את איכות העבודה בדף הפייסבוק שלנו. אפשר להסתכל על כמות העוקבים (נדבר על זה בשאלה מס' 3), אפשר להסתכל על כמות הלייקים שאנחנו מקבלים על הפוסטים שלנו, אפשר להסתכל על כמות הפניות שאנחנו מקבלים בהודעות אישיות לדף ועוד. אבל אחד הפרמטרים המרכזיים שנכון להסתכל עליהם הוא אחוז המעורבות. במילים פשוטות: כמה אנשים, מתוך אלו שנחשפו לפוסטים של הדף, בחרו להתייחס אליהם באופן כלשהו. זה יכול להיות בהקלקה על תמונה, בלחיצה על כפתור ה-Play על סרטון, בלייק, תגובה או שיתוף, או אפילו לחיצה על כפתור "קרא עוד" כדי לקרוא את הפוסט המלא. כל פעולה כזו נחשבת כ"מעורבות", וכמות הפעולות הללו ביחס לכמות החשיפה שקיבלנו, זהו אחוז המעורבות. הוא מלמד אותנו עד כמה הפוסט רלוונטי לקהל שאליו הוא הגיע. יש להניח שאם נעלה, לדוגמה, פוסט על כדורגל בדף פייסבוק שעוסק באופנה – נקבל ברוב המקרים אחוז מעורבות נמוך. אבל אם נעלה סרטון על חתולים בדף פייסבוק שרוב האוהדים שלו מתעניינים בחתולים, נקבל אחוז מעורבות גבוה. לתוכן אורגני (כלומר שאינו מקודם באופן ממומן) אחוז מעורבות סביר יהיה מעל 5%, מעל 15% זה מצוין, ומעל 25% זה יוצא מן הכלל. קחו בחשבון שדפים קטנים עם מאות אוהדים יגיעו לאחוזים גבוהים בקלות, בעוד שלדפים עם מאות אלפי אוהדים יהיה קשה מאוד להגיע לאחוזים גבוהים.
שאלה 3: מהו קצב הגדילה של אוהדי הדף?
כל דף בפייסבוק שואף לצמוח. להגדיל את כמות האוהדים כדי להגדיל את כמות החשיפה לתוכן שעולה. בנוסף, יש תחרות מאוד ברורה בין דפים מאותו התחום על "למי יש יותר" – שרי ממשלה מתחרים ביניהם למי יש יותר אוהדים בדף, וכך גם אתרי חדשות, רשתות מזון, מרכזים רפואיים וכל מי שמנהל את הדיגיטל שלו בצורה מקצועית. ולכן התשובה לשאלה אודות קצב הגדילה תהיה שאלה בעצמה: לכמה אנחנו רוצים להגיע? אם נכון להיום יש לדף שלנו, למשל, 10 אלף אוהדים, ואנחנו רוצים להגיע ל-20 אלף בסוף השנה הבאה, זה אומר שאנחנו צריכים כ-830 אוהדים חדשים בכל חודש שהם כ-30 אוהדים חדשים בכל יום. אם הדף שלנו מצליח לצמוח בקצב הזה באופן אורגני – מצוין. אם לא, תמיד אפשר להפעיל קמפיין אוהדים ממומן שיביא לנו את מספר האוהדים הרצוי באמצעות תשלום לפייסבוק. העלות לכל אוהד יכולה לנוע מכמה עשרות אגורות עד לכמה שקלים, תלוי בגודל הקהל הרלוונטי, בקצב הגדילה הרצוי ובפרמטרים נוספים.
אלה רק 3 שאלות על קצה המזלג, יש שאלות רבות נוספות שתוכלו לשאול את מנהל דף הפייסבוק שלכם, על מנת לוודא שהכל מטופל ומתופעל באופן משביע רצון. אם תרצו עוד רעיונות מוזמנים להגיב למייל הזה, ואתן לכם בשמחה.