שלוש פעולות שיעזרו לכם לשפר את הסושיאל בשנה הבאה

פעולה ראשונה: זהו את 10 הפוסטים הכי טובים שהיו לכם השנה

כדי לדעת איך להגדיל את כמות הלייקים על הפוסטים שלכם, אתם קודם כל צריכים להבין מה עובד לכם טוב. מה מביא תוצאות. אם אתם מנהלים דף פייסבוק, תוכלו להשתמש באחד הכלים של פייסבוק לניתוח כמות המעורבות או הלייקים שהפוסטים שלכם קיבלו לאורך השנה. זו פעולה שלוקחת רק כמה דקות. אבל גם אם אתם לא מכירים את האפשרות הזו, או שאתם מנהלים פרופיל רגיל ולא דף, אמליץ לכם פשוט לעשות את זה ידנית. תגללו את הפוסטים שלכם עד הפוסט הראשון של תשפ"א, ונסו לזהות את עשרת הפוסטים שהביאו הכי הרבה לייקים או הכי הרבה תגובות. אם יש בדף או בפרופיל שלכם מעט פוסטים בשבוע תוכלו לעשות את זה שנה אחורה ואם יש לכם הרבה פוסטים, קחו את החקירה רק חודשיים – שלושה אחורה. 

גיבשתם את רשימת 10 הגדולים שלכם? מעולה. עכשיו נסו להבין מהו המכנה המשותף ביניהם. מהם הפרמטרים שגרמו לפוסטים הספציפיים האלו לשגשג ביחס ליתר הפוסטים. האם הכותרת שונה? האם כל 10 התמונות כללו את הפנים שלכם? האם שורת הנושא מעניינת במיוחד? רוב הסיכויים שזה לא פרמטר אחד אלא שילוב של כמה פרמטרים. בכל אופן, הרשימה הזו תייצר לכם מסקנות מעניינות לגבי הדרך שלכם לייצר פוסטים מוצלחים שקהל היעד שלכם אוהב במיוחד.  

פעולה שניה: זהו את 10 הפוסטים הכי טובים של הגורו שלכם

‏בדיוק כפי שזיהיתם מה עבד לכם, כעת אני מציע לכם לבדוק את אותו הנתון לגבי חשבון אחד או שניים של אנשים או גופים שאתם רוצים להיות תותחי סושיאל כמוהם. בין אם הם עסק אחר באותו תחום שלכם ובין אם הם אנשים שאתם מעריצים וחושבים שהם עושים עבודה מצוינת. קחו את חצי השנה האחרונה שלהם בפייסבוק והגיעו למסקנה מהם עשרת הפוסטים הטובים ביותר שלהם, בלייקים, בשיתופים או בתגובות. 

כעת כשהבנתם מה סוג הפוסטים שמביא להם הצלחה, נסו להבין למה הם הפוסטים הכי טובים שלהם ואיך הם משיגים את תשומת הלב שלכם ושל אחרים. נסו לחשוב איך אתם יכולים לחקות את ההצלחה שלהם בתחום שלכם או בחשבון שלכם בפייסבוק, הכוונה כמובן היא לא להעתקת תוכן אלא לאיסוף דגשים של עבודתם בהגשת תוכן ובויז'ואל. בבחירת כותרות, בניסוח, בתקשורת עם העוקבים שלהם.

פעולה שלישית: תשאלו את החברים שלכם

מבין שלוש הפעולות, זו תיקח לכם הכי פחות זמן, אבל תדרוש מכם הכי הרבה אומץ. גשו ל-5 חברים אמיתיים שלכם, שאתם יודעים שעוקבים אחריכם בפייסבוק, ותשאלו אותם במה אתם יכולים להשתפר. אתם יכולים להעלות פוסט אצלכם בחשבון או בדף שבו אתם מבקשים: אם היה לכם טיפ אחד בשבילי: איך להפוך את הדף שלי או את החשבון שלי ליותר מעניין עבורכם, מה הוא היה? תאמינו לי, גם אם תקבלו רק שלוש תשובות ולא 100, התשובות הללו חשובות ביותר להצלחה שלכם. רוב הסיכויים שהעוקבים שלכם ישמחו לעזור, יהיו אדיבים ויתנו לכם מקפצות תוכן אמיתיות לפעילות שלכם. אמנם זה מעמיד אתכם במקום קצת פגיע כי אתם למעשה מודים שהפעילות שלכם בסושיאל איננה מושלמת. אבל אגלה לכם סוד: אף אחד לא עושה סושיאל מושלם, לא אני ולא המומחים הגדולים, אפילו לא צוקרברג. לבקש מהקוראים שלכם טיפים מועילים, זה לכבד אותם. נקודה חשובה: כשאתם מבקשים מהחברים לתת לכם טיפים, אל תשאלו "האם אתם אוהבים את התוכן שלי" כי אין בכך תועלת. תשאלו "מהם הטיפים שלכם עבורי" או "מהי העצה" או "במה אני יכול להשתפר".

אלה הטיפים שלי לקראת השנה החדשה, אם יש לכם שאלות – אני כאן תמיד.

שנה טובה!

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!