3 שאלות נפוצות על פרסום בדיגיטל (ותשובות ממש קצרות בלי בלבול מוח)

עכשיו כשהמסיכות יורדות והקורונה (לכאורה) מאחורינו אפשר לחזור ולראות מגמת צמיחה בכל הענפים במשק, וצמיחה גדולה עוד יותר בשימוש באינטרנט כמנוע לשיווק ופרסום, גם אצל מי שנרתע מכך טרום הקורונה.

בשבועות האחרונים אני מקבל מדי יום שיחות טלפון עם בקשה לפגישת ייעוץ. אז כדי לחסוך לחלק מכם קצת זמן וכסף, ריכזתי כאן כמה שאלות שחוזרות על עצמן, ואולי יעשו לכם קצת סדר בראש בנושאים כמו תקציב, סדרי עדיפויות, ערוצים רלוונטים ועוד… תהנו! 

המיתוג שלי מפוזר… להשקיע קודם בשפה אחידה לפני שאנחנו נותנים עבודה ברשתות החברתיות?

קודם כל זה אכן נכון מאוד שבכל ערוץ שיווק ובכל תשתית שאנחנו בונים, בין אם זה אתר אינטרנט או חשבון אינסטגרם, נוודא שאנחנו מדברים בשפה אחת. כך הלקוחות שלנו ירגישו שאנחנו מלווים אותם לכל מקום, וזמינים להם בכל זמן שירצו. נעשה זאת בעזרת שימוש באותו הלוגו, אותם הצבעים ואותו הסגנון. אבל כמו שאומרים יריבו המר של הטוב הוא הטוב מאוד. הרצון להיות פרפקציוניסט והכי טוב שיש, עלול לעכב ואף למנוע מאיתנו לעשות את הצעד הראשון קדימה, וזה חבל. כדאי לצאת לדרך עם מה שיש ברשתות החברתיות, להתחיל להזרים תנועה לאתר או לייצר פניות של לקוחות, בהתאם למטרות שלנו, ואת השפה האחידה ליישם תוך כדי או אפילו אחרי. לא להיתקע בדרך ליצירת תוצאות בגלל הרצון להיות מושלמים.

פייסבוק או אינסטגרם? אתר אינטרנט או דף נחיתה? איך אדע באיזה כלי דיגיטלי להשקיע?

התשובה היא לנסות. אין תשובה אחת טובה לכל סוגי הלקוחות. ניסוי בדיגיטל, למרבה השמחה, לא חייב לעלות הרבה כסף. יש לי לקוח שהייתי בטוח שהוא מיועד לקמפיין גוגל ובפועל קרה שדווקא פייסבוק הביאה לו תוצאות, יש לי לקוח אחר שפייסבוק היתה אמורה להיות הדבר בשבילו והוא התעקש עליה ובפועל הוא השיג תוצאות דווקא מטיקטוק. הטריק הוא השקעה קטנה בכל צינור פרסומי, לפעמים בכמה צינורות במקביל ונטישת הערוצים שאינם מניבים תוצאות. לפעמים כלי אחד יתאים לקהל ברמת מודעות נמוכה למותג שלנו, וכלי אחד יסייע דווקא אל מול קהל מאוד "חם". בניית תכנית עבודה מסודרת, עם הגדרת מטרות ויעדים ומדידה שוטפת תאפשר לנו לזהות בתוך מספר חודשים מהי שיטת העבודה שמתאימה לנו.

אני רוצה לקבל בעיקר חשיפה לפעילות שלי, מכירות לא מעניינות אותי. מה עליי לעשות?

זו שאלה טובה, כי רוב האנשים במצב הזה לא פועלים נכון. אם המוצר שלכם הוא אתם בעצמכם, המטרה שלכם לא צריכה להיות שימוש ברשתות החברתיות על מנת להניע גולשים אל האתר שלכם. המטרה שלכם צריכה להיות נוכחות שלכם ברשתות החברתיות, אתם בעצמכם. תפקידו של אתר יהיה עבור מי שמחפש אתכם בגוגל (ואם יש לכם ערך ויקיפדיה כתוב טוב, אולי אפילו כדאי לוותר על אתר לחלוטין). ברשתות החברתיות אתם צריכים להעלות תוכן טוב, שמדבר את השפה של אותה הרשת (לא דומה פוסט בפייסבוק לסרטון בטיקטוק) והאלגוריתמים של הרשתות ישמחו מאוד להעניק לכם חשיפה גדולה כי אתם משקיעים בהם תוכן (אלא אם אתם דונלד טראמפ ואז יקחו מכם את כל החשיפה ברגע אחד).

יש לכם עוד שאלות שתרצו שאשיב עליהן? מוזמנים להחזיר שאלות במייל חוזר ואפרסם עוד שאלות ותשובות בהמשך.


רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!

עוד באותו עניין

3 שאלות שכדאי לשאול את מי שמנהל לך את דף הפייסבוק

חלק מקוראי הניוזלטר הזה מנהלים דפי פייסבוק רשמיים אישיים בעצמם או באמצעות סוכנות דיגיטל, חלק מנהלים דפים עבור הארגון שבו הם עובדים וחלק מנהלים עבור לקוחות (וחלק סתם סקרנים 😉).
הנה שלוש שאלות שכדאי לשאול על מנת לוודא שאנחנו מבצעים את עבודת ניהול הדף כראוי.

האמת מאחורי מדיניות השקיפות החדשה של אפל

כששואלים את אפל מדוע היא ביצעה את השינוי, התשובה שלה היא שהיא רוצה יותר שקיפות ושליטה של לקוחותיה במידע שלהם. אבל תרשו לי לא לקבל את התשובה הזו כפי שהיא.