3 כללים לאינסטגרם פיד מעולה

רוני ארזי מציג את השיטה שתעזור לכם לעשות אינסטגרם טוב יותר, ותגדיל לכם חשיפות. הפרק החמישי בסדרת "אינסטגרם 2020"

אני יודע בדיוק מה אתם חושבים לעצמכם. אינסטגרם זה לסלבס, לנערות שרוצות לצלם את עצמן בפוזות, לפודיז חובבי צילום מזון ומעל הכל – זה בטח לא בשבילכם.

ובכן, אני רוצה להחזיר אתכם ל-2006 כשפייסבוק רק התחילה להתפרסם ברחבי העולם. שיטת הפרסום הפופולארית באותם הימים הייתה רדיו, טלוויזיה ועיתונות. בדיגיטל שלטו אז הבאנרים, ואף עסק קטן לא חלם להשקיע כסף ולמשוך לקוחות באמצעות המחשב. היום אין עסק שמכבד את עצמו ולא מפעיל נוכחות דיגיטלית כלשהי. אתר אינטרנט זה מאסט, דף פייסבוק גם כן, ועכשיו הגיע הזמן לנסות את אינסטגרם ככלי חדש. אם אתם צריכים עוד קצת שכנוע, נסו לדפדף לפרקים הקודמים וללמוד קצת יותר על אינסטגרם ותועלותיה עבורכם.

איך אני יודע שגם אתם יכולים לקבל חשיפה באינסטגרם?

כי בדקתי את זה. חיפשתי דוגמאות של בעלי עסק קטן ובינוני שמחזיקים חשבון אינסטגרם, וראיתי שהם מקבלים תוצאות יפות מאוד באינסטגרם שלהם, באופן מתמשך, וללא קידום ממומן.

לרופא שיניים אחד בשם אריאל יש בסה"כ כמה מאות עוקבים באינסטגרם. הוא מעלה תוכן שיווקי ומקבל על חלק מהפוסטים כמה עשרות לייקים לכל פוסט. איך הוא עושה את זה?

סטודיו קטן לעיצוב גרפי עם 900 עוקבים קיבל השבוע 150 לייקים לפוסט שלו, בלי השקעה של שקל אחד. איך הוא עשה את זה?

ובחורה אחת בשם נעמי, בת 16, העלתה תמונה חביבה של עצמה עם המילה היי וקיבלה 170 לייקים, כשיש לה בסה"כ כמה מאות עוקבים. איך היא עשתה את זה?

אני יכול להבטיח לכם שלושה דברים:

א. שלושת המקרים האלה אמיתיים ואספתי אותם בעצמי

ב. השלושה האלה לא השקיעו שקל בקידום ממומן של התוכן שלהם

ג. גם אתם יכולים לעשות מה שהם עשו ולהצליח בדיוק כמוהם

אז איך תעשו את זה? בהנחה שאתם לא רוצים להשקיע כסף בקידום ממומן (ואגב, אנחנו נדון באחד הפרקים הקרובים בקידום ממומן ותגלו עוד הרבה אפשרויות מעניינות להגיע לקהל חדש) – אתם:

מוכרחים להיות שונים

מוכרחים להיות ממוקדים

ומוכרחים להיות חברותיים

או במילים אחרות – מוכרחים להיות שמ"ח!

מה זה אומר להיות שונים?

כל גולש באינסטגרם צופה בעשרות עד מאות פוסטים ביום. בדיוק כמו בפייסבוק, גם כאן צריך לבלוט כדי לגרום לגולש לעצור לרגע את הגלילה ולראות מה יש לנו להראות לו.

🔵 תהיו מעניינים ומפתיעים. תחשבו על תמונות מעניינות שאתם יכולים להעלות ואחרים לא. תשתמשו מדי פעם גם באפשרות להעלות כמה תמונות יחד בתצורת קרוסלה, זה יוסיף לכם חשיפה יותר מאשר פוסט עם תמונה אחת.

🔵 העלו תמונות שיש בהן אנשים, בעלי חיים, או אובייקט אחד מרכזי ברור.

🔵 אל תשתמשו בתוספות גנריות לתמונות שלכם כמו פילטרים וגיפים חרושים.

🔵 שימו לב – חלק מהגולשים משתמשים באינסטגרם ב"דארק מוד" כלומר בגרסה שהרקע בה הוא שחור ולא לבן, אז שימו לב שהגרפיקה שלכם נראית טוב גם בלבן וגם בשחור. זו לא נקודה מאוד קריטית אבל אם האסתטיקה חשובה לכם – שימו לב לכך.

מה זה אומר להיות ממוקדים?

בעולם השיווק אנחנו חייבים למצוא את הקול הייחודי שלנו, כדי שיזכרו אותנו. נסו לחשוב מי אתם – אתם מצחיקים? אתם סמכותיים? אתם מגניבים? ואחרי שתחליטו מי אתם, תחשבו איזה סוג תוכן יכול לשקף את הקול שלכם, ולדייק אתכם.

🔵 נסו לחשוב איך תהפכו ל"ההוא ש". שיהיה לכם משהו מיוחד משלכם – ההוא שמעלה פוסטים מהים, ההיא שצובעת את השיער שלה בכחול. ההוא שתמיד יש כלב על הברכיים שלו. זה גם יכול להיות משהו פשוט יותר – פונט ספציפי. פלטת צבעים ייחודית. מסגרת כלשהי.

🔵 אם החלטתם שחשבון האינסטגרם שלכם יהיה עסקי, תתמקדו בעיקר בעסק. תעלו גם פוסטים אישיים, אבל רק אם הם מתכתבים עם המטרות ועם המיתוג העסקי שלכם.

🔵 כשאתם מעלים פוסט תחשבו מה ייצא לעוקבים שלכם ממנו. תהיו בעלי ערך עבורם, לא עבורכם.

🔵 לגבי השאלה כמה פוסטים להעלות – תתחילו באחד בשבוע ותגבירו הילוך. אם תראו שאתם מצליחים לשמור על כמות האנגייג'מנט – כלומר כמות האנשים שעושים לייקים ומגיבים – תמשיכו. אם תראו שאתם הולכים ויורדים בכמויות, זה אומר שאתם מעלים תוכן לא מעניין רק בשביל לומר שהעליתם. אז די עם זה.

🔵 אינסטגרם היא לא כלי לטקסטים ארוכים. מתחת לתמונה יש מקום לכמה מילים בודדות, ורק מי שילחץ על כפתור "קרא עוד" יוכל לקרוא את ההמשך. אם אין הצדקה משמעותית לטקסט ארוך, לכו על 3-4 מילים חזקות, לא יותר. את שאר המידע תנו בתגובה הראשונה בתוספת האשטאגים רלוונטים. תכף ניגע בנושא ההאשטאגים לעומק.

מה זה אומר להיות חברותיים?

🔵 אינסטגרם היא לא לוח מודעות, והיא גם לא ארכיון התמונות שלכם. בשביל זה יש כלים אחרים. אינסטגרם היא רשת חברתית, והיא מחייבת אתכם להגיב לאחרים, לעשות להם לייקים.

🔵 בלוגרית סקרנית אחת החליטה שהיא רוצה לבדוק את הכוח של החברותיות באינסטגרם. במשך שבוע שלם היא הגיבה בכל יום 100 פעמים תגובות משמעותיות לפוסטים של אחרים באינסטגרם. אחרי שבוע האינבוקס שלה היה מלא בפניות של גולשים, ו-45 יוזרים התחילו לעקוב אחריה בלי שביקשה מהם, פנתה אליהם או עשתה פעולה בסגנון. תהיו חברותיים – תביאו הצלחה.

🔵 בפייסבוק כדי לקבל חשיפה צריך תוכן חזק והשיתופים יעשו את העבודה. באינסטגרם כיוון שאין מערכת שיתופים כמו בפייסבוק, הקשר בין הגולשים באמצעות תגובות, לייקים ושיחות אישיות בדי.אם – האינבוקס של ההודעות האישיות – הוא זה שמייצר יותר חשיפה.

🔵 כלי נוסף להרוויח בעזרתו חשיפה ותקשורת עם יוזרים אחרים באינסטגרם הוא עולם ההאשטאגים. בפייסבוק הכלי הזה הרבה פחות אפקטיבי, כי רוב האנשים לא מחפשים תוכן בעזרת האשטאגים. אבל באינסטגרם כיוון שאפשר לחפש תוכן לפי האשטאגים, הוספת ההאשטאגים לפוסטים מביאה בהכרח חשיפה נוספת, מחוץ למעגל העוקבים שלכם. אני יכול לומר לכם שבכל פוסט שאני מעלה, בזכות ההאשטאגים אני מקבל חשיפה ליוזרים נוספים שאינם עוקבים אחרי, וחלק מהם מתחילים לעקוב. איפה הם רואים את הפוסטים? באזור האקספלור שעליו דיברתי בפרק הקודם, אם פספסתם.

אז יש, בגדול, 4 סוגים של האשטאגים:

  • האשטאגים שמבטאים ספציפית את המותג שלכם – למשל אני מתייג #משרוקית פוסטים שאני מעלה באינסטגרם. המטרה היא לרכז את כל הפוסטים שרלוונטים למשרד, שעולים אצלי או בחשבונות אחרים, תחת מקום אחד. בשביל הנוחות.
  • האשטאגים טרנדיים – אם כולם מדברים על נושא מסוים. שבתשלום או חגשמח או קורונה או בחירות, כדאי לצרף את ההאשטאג הזה כי יהיו הרבה זוגות עיניים על ההאשטאג הזה בתקופת הזמן הרלוונטית.
  • האשטאגים שקשורים לתוכן עצמו – הנושאים שבהם הפוסט עוסק, החפצים או המקום שבו זה מצולם.
  • האשטאגים שקשורים לתעשייה שאליה אתם קשורים – אצלי למשל זה יהיה פרסום, שיווק, שיווקבאינסטגרם, אצלכם אולי זה יהיה ייעוץפנסיוני, תכשיטים, טיולים או כל תחום שרלוונטי למה שאתם עושים

נסכם: כדי לעשות אחלה אינסטגרם מוכרחים להיות שמ"ח – שונים, ממוקדים וחברותיים!

בפרק הבא נצלול אל האזור המגניב, הצומח, המשתלם והטוב ביותר שיש בדיגיטל כולו. עולם הסטוריז. אני ממש מקווה שנצליח להקיף כמה שיותר מהעולם הזה בפרק הבא, כי יש פשוט המון מה לעשות שם.

אז להתראות בפרק הבא, ואשמח לקבל תגובות, מחשבות והערות למייל שלי: roni@mashrokit.co.il

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

עוד באותו עניין

לוגו IGTV

IGTV – הטלוויזיה של אינסטגרם

הטלוויזיה של אינסטגרם היא גן העדן לסרטונים שלכם. אם אתם יודעים ורוצים לייצר סרטונים, העלו אותם ל-IGTV ותקבלו חשיפה לקהל חדש, ועוד כמה בונוסים על הדרך. הפרק השביעי בסדרת "אינסטגרם 2020" של רוני ארזי.