שיווק באינטרנט – מאיפה להתחיל?

עדיין לא ברור כיצד תשפיע שנת 2020 על העולם בכלל ועל עולם העסקים בפרט. אבל ניתן לראות בוודאות שעסקים רבים בכל רחבי העולם, גדולים וקטנים, שעד כה נמנעו משיווק או מפעילות אינטרנטית, כעת נאלצים בעל כורחם לקחת את הצעדים הראשונים. במה עליהם להתמקד כדי לא ללכת לאיבוד?

תחום הפרסום ב-2020 מתחלק לכ-2 זירות מרכזיות: מצד אחד האופליין המסורתי והמוכר – שלטי חוצות, עיתונים, ערוצי טלוויזיה ורדיו וחומרים מודפסים כמו פלאיירים ומודעות רחוב. מהצד השני אפשר למצוא את תחום האונליין, הכולל אתרי אינטרנט, רשתות חברתיות, אפליקציות, סמסים וכלים נוספים שהולכים ומתפתחים בכל רגע נתון.

מתחילת משבר הקורונה חלה, עפ"י איגוד האינטרנט, עלייה של 25% בתעבורה (תנועת גולשים ברשת) באתרים פנים ישראליים, כך למשל בנתונים של פייסבוק ישראל רואים כי ישנו גידול של 35% של בני הגיל השלישי בשימוש באינטרנט. גם אתרי מכירות בתחום המזון רשתות המזון מדווחים על גידול של 50% בהזמנות און ליין.

אז היכן להתחיל?

ישנם כמה ערוצי שיווק דיגיטליים פשוטים, קלים וחינמיים לשימוש ותפעול, אשר מומלץ מאוד לכל בעל עסק לתחזק באופן שוטף ולעשות זאת כבר היום. בעזרת כלים אלו תוכלו להגדיל את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בחינם!

אנו נציג בפניכם 3 פלטפורמות עיקריות המתאימות לרוב העסקים וניתן לנהל אותן בקלות ובפשטות:

דף פייסבוק

הרשתות החברתיות הן זירה עסקית משמעותית, שבה העסק שלכם יכול להיחשף ללקוחות רבים אשר מחפשים ומבצעים רכישות. באמצעות רשת חברתית זו תוכלו להציג לגולשים (הלקוחות שלכם) תוכן איכותי אודות השירותים / מוצרים שלכם, להגיע לקהלים חדשים ולשמור על קשר עם לקוחות קיימים. נצלו פלטפורמה זו כדי להציג את הערכים שלכם ואת סיפורי ההצלחה שלכם באמצעות התוכן השוטף אותו תעלו לדף. פתיחת דף בפייסבוק אינה כרוכה בתשלום והתחזוקה קלה ופשוטה. בהשקעה לא גדולה, אבל עקבית, אפשר להגיע לתוצאות מופלאות.

חשבון אינסטגרם

רשת חברתית נוספת ששייכת לחברת פייסבוק, אך ממוקדת בתמונות וסרטונים, ופחות בטקסט. פלטפורמה זו מאפשרת לכם להגיע לקהל המאופיין כצעיר יותר ביחס לקהל אשר נמצא בפייסבוק. באמצעות חשבון אינסטגרם אתם יכולים להציג לגולשים את המוצרים שלכם ולהדגים כיצד ניתן לעשות שימוש נכון ויעיל בהם. אינסטגרם מעוצבת ומתוכננת לעבוד בעיקר עם טלפונים ניידים ולא עם המחשב, מה שיקל גם עליכם להעלות תכנים באמצעות הטלפון שלכם, ולהיחשף לקהל חדש בקלות ובמהירות.

גוגל לעסק שלי

Google My Bussines  הוא אחד הכלים החינמיים של גוגל לעסקים, אשר יעזור לכם לוודא שאתם מוצגים בצורה הטובה ביותר למי שמחפש אתכם בגוגל. באמצעות מספר תכונות, הוא יעזור לכם להגדיל את החשיפה שלכם ללקוחות פוטנציאליים על פי המיקום הפיזי של העסק, ויבליט אתכם בתוצאות החיפוש בגוגל על פני עסקים אחרים באותו האזור. תוכלו להציג את שם העסק, להעלות תמונות, פרטי יצירת קשר, המלצות ומידע נוסף, כך שאפילו ללא כניסה לאתר שלכם הגולש כבר יוכל לדעת אם אתם הכתובת עבורו.

ועוד כלי אחרון לסיום

אחד הנכסים החשובים ביותר לכל בעל עסק הוא מאגר הלקוחות הקיים. אנחנו ממליצים לכם לבצע 3 פעולות חשובות מאוד:
1. רכזו את כל השמות, הטלפונים והמיילים של הלקוחות שלכם לתוך קובץ אקסל מסודר. לא משנה מה העסק שלכם עושה, רשימה כזו היא נכס חשוב, ומיד תבינו למה.
2. תבחרו מתוך הרשימה באופן רנדומלי 10 שמות, תרימו אליהם טלפון אישי, תתעניינו בשלומם, ותבקשו להתייעץ איתם (בלי להתבייש) כיצד תוכלו להמשיך ולתת להם שירות בימים של קורונה, הסגר ובידוד. תתפלאו לגלות אילו רעיונות יצירתיים הלקוחות שלכם יוכלו להביא לכם.
3. אם כמות הלקוחות שלכם גדולה, תתחילו לחשוב כיצד להכניס את פרטיהם למערכת דיוור או מערכת וואטסאפ עסקי (ועל כך עוד נכתוב בימים הבאים) על מנת לשמור על קשר רציף ומתמשך איתם, גם כשהם לא צורכים את המוצרים שלכם בזה הרגע. ניהול נכון של מאגר לקוחות לעתים קרובות מביא לשינוי משמעותי בהיקף הפעילות, ומגדיל את ההכנסה בקלות.

לסיכום: זה הזמן לצאת לדרך, תתחילו עם הפעילות הבסיסית ואל תלכו לאיבוד בים האפשרויות של עולם הדיגיטל. בהצלחה!

צילום: howtostartablogonline.net

אלמוג זורובוסקי

אלמוג זורובוסקי

אלמוג זורובוסקי הוא איש PPC ומנהל קמפיינים במשרוקית. מוביל את הקמפיינים במנועי החיפוש, ואת הפלייליסט של המשרד.

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!