למה לפרסם באינסטגרם?

חצי מיליארד משתמשים נכנסים מדי יום לאינסטגרם. למה? והאם גם אתם צריכים להיות שם? רוני ארזי בסדרת סרטונים על הרשת החברתית החמה ביותר ב-2020. הפרק הראשון.

הקורונה נגמרה? רגע לפני שאתם רצים חזרה לשגרה, חכו רגע.

אני לא חושב שיש מישהו שלא הרהר בחודשיים האחרונים באפשרות לשנות משהו, לבדוק משהו חדש, לפרק את אבני הלגו של החיים ולהרכיב מהן משהו אחר.

כל מי שאני מדבר איתם, בין אם הם בתחום הפרסום ובין אם לא, גילו על עצמם, על העבודה שלהם, על המשפחה שלהם, על האמונה שלהם – משהו חדש.

גם לי היו ויהיו שינויים, ואחד מהם מוגש כאן לפניכם.

החלטתי לצלם סדרה קצרה של סרטונים, ולהעלות אותם גם כפוסטים כתובים (לטובת מי שמתקשה עם צפייה בסרטונים) שימסרו לכם מידע יקר-ערך בתחומים שונים בעולם הדיגיטל.

את סדרת הפוסטים הראשונה אעשה דווקא על אינסטגרם. למה אינסטגרם? כי גם עבורי האינסטגרם היה חידה שצריך לפצח. אמנם אנחנו במשרוקית כבר כמה שנים מפרסמים לקוחות שלנו באינסטגרם, אבל החלטתי להעמיק בו, ללמוד אותו, ולסייע גם לכם להכיר את האינסטגרם מקרוב.

בשנת 2020 יש מעל מיליארד משתמשים באפליקציה, וחצי מהם פעילים בה בכל יום. אינסטגרם היא אפליקציה שקל לעבוד איתה מהטלפון, קל וזול גם לקדם בה תוכן בצורה ממומנת, ויש בה קסם בין-אישי שאין בפייסבוק. על ההבדלים המדויקים בין אינסטגרם לשאר הרשתות החברתיות נדבר באחד הפוסטים הבאים.

בפוסט הזה אני רוצה לומר לכם כך: באינסטגרם, אולי בניגוד למה שאתם חושבים, אתם משוחררים מה"שופוני". פייסבוק היא מקום שבו אנשים רבים על תשומת לב של הרבים, מחפשים את הלייקים והשיתופים, באינסטגרם הסיפור אחר לגמרי. שם התפקיד שלכם הוא לא לעניין 200 אנשים קצת, אלא לעניין שני אנשים הרבה. לייצר שיחות אישיות, לייצר מגע בין-אישי איכותי.

אז למי אינסטגרם מתאימה?

למי שיש להם סבלנות, שאוהבים אנשים, שמעריכים תוכן ברמה גבוהה, שמעריכים אסתטיקה, לסקרנים, ולכל מי שבשבילם כל לקוח או מקבל שירות הם עולם ומלואו.

למי אינסטגרם לא מתאימה?

לאנשים טכניים מדי, לכאלה שאין להם סבלנות לאורגניזמים אחרים, למי שמבחינתם רשתות חברתיות הן רק כלי כדי לייצר תנועה לאתר האינטרנט שלהם, וגם למי שהקהל שלהם מורכב בעיקר מאזרחים ותיקים. אינסטגרם היא אפליקציה צעירה. לא ילדותית ולא שטותניקית, פשוט צעירה יותר.

אם אתם חושבים שאתם מתאימים לאינסטגרם, בשלב הזה אני מניח שעולים לכם בראש אחד מחמשת התירוצים הבאים למה לא להיכנס לאינסטגרם:

תירוץ מס' 1 – "יש לי מעט מדי עוקבים".

אינסטגרם היא לא תחרות לייקים או עוקבים. באינסטגרם עדיפים 100 עוקבים שיידעו מי אתם כשאני אעצור אותם ברחוב, מאשר 10,000 שאהבו פעם איזה פוסט שפרסמתם.

תירוץ מס' 2 – "אין לי מושג מה לפרסם"

אדרבה! זה דווקא מעולה ממש. אם הייתם יודעים מה לפרסם, ואז זה לא היה מצליח, הייתם מתייאשים מאוד מהר. אם אתם לא יודעים, פשוט תעלו הרבה סוגים שונים של תוכן. באחד הפוסטים הבאים אני אבנה יחד אתכם תוכנית תוכן לאינסטגרם שלכם, יהיה כיף אני מבטיח.

תירוץ מס' 3 – "אין לי זמן לזה"

התשובה העדינה לתירוץ הזה הולכת ככה: אם אתם יכולים לפרסם רק משהו אחד פעם בשבועיים, תתחילו בזה. אבל תתחייבו לפעם האחת הזו ותעמדו בזה. התשובה הפחות עדינה היא שבחיאת רבקום תפסיקו לבלבל את המוח. תוותרו על 5 דקות קנדי קראש ותשקיעו באינסטגרם שלכם 🙂

תירוץ מס' 4: "אבל האלגוריתם בכל מקרה ידפוק אותי"

זה התירוץ החביב עליי. בואו נדבר רגע על אלגוריתמים ברשתות חברתיות: זה לא האלגוריתם שמחליט שאתם משעממים, זה אנחנו הגולשים. אם אנחנו לא הגבנו, לא עשינו לייק, לא התייחסנו לפוסט שלכם, האלגוריתם משרת אותנו כצרכנים של התוכן שלכם, והוא פשוט מצמצם את החשיפה לתוכן משעמם. רוצים שהאלגוריתם לא "ידפוק" אתכם? (אגב, זה נכון לפייסבוק בדיוק כמו לאינסטגרם) תכתבו מעניין, תנסו כיוונים שונים, ותהיו אותנטיים. נדבר גם על זה בפוסט שיעסוק בתוכן עצמו.

והתירוץ האחרון – מס' 5: "זה לא בשבילי, לא בא לי להיחשף"

אני לגמרי לגמרי מבין את זה וגם מזדהה עם זה. לחשיפה יש מחיר, אבל השליטה ברמת החשיפה היא בידיים שלכם. מי שזה מתאים לו יפרסם תמונות עם כל המשפחה בטיול ומי שלא, יפרסם תמונה מעניינת שלא מגלה פרטים אישיים על עצמו, האפשרויות הן אינסופיות. החכמה היא להתחיל בפוסטים שאתם מרגישים מאוד בטוחים איתם, ולתת לזה להתקדם לאט לאט בקצב שמתאים לכם.

עדיף פוסט אחד שנעים לכם להעלות פעם בשבוע, מפוסט כל יום שאתם מרגישים שהוא מזויף ולא מבטא אתכם באמת כפי שאתם.

מקווה שהיה לכם מעניין ומועיל – בסרטונים הבאים נדבר על אינסטגרם מול רשתות חברתיות אחרות, על אינסטגרם בישראל, על איך כותבים תוכן באינסטגרם בצורה סופר-מדויקת ומקצועית, על קידום ממומן באינסטגרם, אסטרטגיות מעניינות וגם סיפורי הצלחה שאספתי לכם.

אם אתם מוצאים את הפוסט הזה מועיל עבורכם, אשמח שתשתפו אותי!
roni@mashrokit.co.il

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!