השריקה היומית ? עם רוני ארזי – איך האלגוריתם של פייסבוק עובד?

?פודקאסט השריקה היומית עם רוני ארזי – פרקים קצרים למנהלי שיווק ומנהלי דיגיטל שרוצים להתמקצע בעולם הפרסום והדיגיטל – פרק 2 – איך האלגוריתם של פייסבוק עובד?

היום נדבר על איך פייסבוק עובד, איך האלגוריתם של פייסבוק מחליט מה נראה קודם

ואיך ננצל את זה כדי לעשות תוכן הרבה יותר טוב.

אז בתחילת עידן הרשתות החברתיות, האלגוריתם עבד בצורה כרונולוגית – מה שהופיע בפיד סודר מהדבר שפורסם אחרון, אל הדבר שפורסם ראשון.

בהמשך פייסבוק שכללה את האלגוריתם, והוסיפה פרמטרים נוספים במטרה להתאים את הפיד לנושאים שמעניינים אותי. כך בעצם הפיד שלי יספר לי סיפור לפי רמת העניין שלי בכל נושא.

איך בעצם זה עובד?

פייסבוק בחרה פרמטרים שונים, שלפי כמות החיבורים שלי לכל פרמטר, הפוסט יופיע בקידמת הפיד. למשל: מפרסם הפוסט – כמה אנחנו באינטראקציה איתו? כמה אנחנו אוהבים לעשות לו לייקים?, כמה לייקים הוא נותן לנו? כמות החברים המשותפים שלנו? מה כמות הדפים המשותפים שאנחנו עוקבים אחריהם? האם יש בפוסט הרבה טקסט, או תמונה או סירטון? ומה רמת ההעדפה שלנו לפוסט כזה?

לפי פרמטרים אלו, האלגוריתם של פייסבוק מביא את התוכן שרלוונטי אלינו.

עכשיו תשאלו: אם כך, היינו אמורים לא לראות פוסטים שלא רלוונטים אלינו, אז איך זה שלפעמים מופיע לנו פוסט שלא רלוונטי אלינו?

תשובה: פייסבוק עושה איזון בין מה שאנחנו רוצים לראות, לבין מי שרוצה להופיע אצלנו.

מפרסמים יכולים לשלם לפייסבוק כסף, כדי להופיע בפיד שלי.

איך אני יכול לדעת אם המפרסם רוצה להופיע אצלי?

הנה כלי מעניין:

חפשו פוסט ממומן בפיד שלכם (תראו מתחת לשם המפרסם כיתוב "ממומן" או "sponsored").

בפינת המודעה ישנן שלוש נקודות, וכשתלחצו עליהן תראו "למה אני רואה את המודעה הזו" ("why am i seen this ad")  כשתלחצו על זה, תוכלו לראות את הסיבות להופעת הפוסט הממומן הזה בפיד שלכם. ישנם פרמטרים שונים שגורמים לפוסט להופיע אצלכם, למשל: בגלל שהמיקום שלי הוא ישראל, אני מעל גיל 18 וראיתי וידאו מדף מסוים.

תוכלו לנסות את זה על כל פוסט ממומן, וגם להשפיע על האלגוריתם של פייסבוק. תוכלו למשל לבקש לא לראות את התוכן הזה, להסתיר את התוכן הספציפי הזה או להסתיר את כל התוכן של הדף הזה בפיד שלכם.

כלי נוסף, שדרכו פייסבוק מאפשרת לכם לגלות את דרך הפעולה של האלגוריתם, הוא הנושאים שעליהם תרצו לראות פרסומות. תוכלו להיכנס להגדרות של פייסבוק ולהגדיר מה הם הנושאים שהייתם רוצים לראות עליהם פרסומות. תוכלו גם להחליט שאתם לא רוצים בכלל פרסומות רלוונטיות לפי תחומי העניין שלכם, וכך פייסבוק תבחר באופן אקראי אילו פרסומות תראו.

מומלץ לשחק עם האפשרויות הללו, להחכים על יכולות האלגוריתם של פייסבוק ולשלוט במה שיופיע בפיד שלכם. נתראה בשריקה הבאה!

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

רוצים לשמוע עוד? הצטרפו לניוזלטר של משרוקית ונעדכן אתכם על הפוסט הבא!