אינסטגרם סטוריז לאנשים עסוקים

אין לכם זמן? בואו ללמוד אינסטגרם סטוריז לאנשים עסוקים. הסרטון השישי בסדרת "אינסטגרם 2020" של רוני ארזי.

מדי שנה הולך ועולה מספר המפרסמים שמספרים על ירידה בחשיפה האורגנית שלהם. הסיבה היא שיש יותר ויותר מפרסמים שמתחרים על מקום בפיד של הפייסבוק והאינסטגרם, וכשיש יותר תחרות – המחירים עולים.

הקורונה אמנם הוציאה זמנית מהמשחק לא מעט מפרסמים, והורידה את המחיר לחשיפה, אבל ההיסטוריה מלמדת שהמחיר יחזור להתייקר אפילו יותר, ולכן צריך למצוא פתרון אחר.

מהו הפתרון? לאתר כלים פרסומיים שמצד אחד יש בהם מספיק משתמשים, ומצד שני התחרות בין המפרסמים נמוכה יותר. הכלי הזה, נכון לתחילת 2020, הוא ללא ספק אינסטגרם סטוריז.

איך אני יודע? בדקתי עשרות קמפיינים שלנו במשרד הפרסום משרוקית מהשנה האחרונה, והשוויתי את המחיר ל-1,000 חשיפות בין כל הפלטפורמות שעבדנו איתן – והמחיר של אינסטגרם סטוריז הוא הנמוך ביותר. בין 3 שקלים ל-9 שקלים ל-1,000 חשיפות.

סטוריז – לא רק למי שיש תקציב פרסום!

אבל אינסטגרם סטוריז הוא הפתרון המושלם לא רק למי שיש תקציב פרסום. העובדה שהאלגוריתם מתערב הרבה פחות בסטוריז מאשר בפיד, מאפשרת לכל אחד לקבל חשיפה יפה מאוד לקהל העוקבים שלו, כל עוד הוא מצליח להיות מעניין.

אז איך עושים אינסטגרם מעניין, בלי לטרוח יותר מדי?

שלב א' – לזהות מתי פעם בשבוע יש לנו רבע שעה פנויה להתעסקות עם הסטורי. מעכשיו ולמשך חודשיים נעלה בכל שבוע סטוריז רק ברבע השעה הזו. פעם בשבוע, בזמן קבוע, כדי שנוכל להתמיד ולהתמסר. זה החלק החשוב ביותר.

שלב ב' – בכל שבוע להחליט (אפשר גם ספונטני) מהו האירוע שממנו נכין את הסטורי. אנחנו לא נעלה את הסטוריז באותו אירוע, אלא רק נצלם. זה יכול להיות ביקור בים, פגישה מעניינת, ריצת שטח או כל דבר אחר שבא לנו לצלם. פשוט לזהות הזדמנות ולשלוף את הטלפון.

שלב ג' – לצלם מהאירוע הנבחר 3 סוגי צילום:

  • תמונה סטטית לאורך (עדיף שתציג נוף יפה או משהו קצת יותר מופשט)
  • סרטון של עד 15 שניות (תקפידו על זה) שלכם מסבירים מה אתם עושים עכשיו
  • תמונה סטטית לאורך שבה רואים אתכם

חשוב מאוד שהצילום יהיה איכותי ולא מטושטש

שלב ד' – הגיעה רבע השעה השבועית? בצעו את הפעולות הבאות:

  • העלו כסטורי את התמונה הסטטית של הנוף + סיכה של המקום שבו היא צולמה + מילה אחת או שתיים (לא יותר!) שמתארות מה באתם לעשות שם.
  • העלו כסטורי את הסרטון שלכם + טקסט קצר מאוד שמשקף את מה שאתם אומרים בסרטון
  • העלו כסטורי את התמונה שלכם + תוספת של סקר / שאלון או משהו אחר שיניע את הגולשים להגיב לכם
  • בכל פעם שמישהו מגיב, תכתבו לו כמה מילים בחזרה. לא משהו גנרי אלא אמיתי.
  • אחרי שהסטורי יורד, גשו לאזור הInsights ("נתוני שימוש") כדי להבין איך הסטוריז שלכם עבדו – כמה אנשים נחשפו, כמה הקליקו, כמה הגיבו – ותתחילו לגבש הבנה איזה סוג תוכן עובד לכם הכי טוב.

כמה נקודות נוספות שכדאי לשים אליהן לב:

  • מדי פעם כדאי לכם לשתף לסטורי שלכם פוסט מעניין שראיתם אצל מישהו אחר, בקטנה.
  • אם החלטתם להתפרע ולהעלות הרבה סטוריז – אל תעלו יותר מדי. כמה זה יותר מדי? כשהקווים של הסטוריז בחלק העליון הופכים לנקודות לנקודות במקום קווים, זה סימן שהגזמתם.
  • 80% מהצופים בסטוריז עושים זאת במצב "השתק" ולכן חייבים טקסט כשמעלים סרטון.
  • אם פרסמתם סקר בסטוריז – כדאי לפרסם את התוצאות בסטורי נוסף.
  • שימוש בסיכת לוקיישן מוסיף חשיפה לקהל חדש, לכן כדאי להרבות בזה.

בהצלחה!

יש לכם שאלות, מחשבות, תובנות? רוצים לשתף בתוצאות שלכם? דברו איתי במייל roni@mashrokit.co.il

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

עוד באותו עניין

לוגו IGTV

IGTV – הטלוויזיה של אינסטגרם

הטלוויזיה של אינסטגרם היא גן העדן לסרטונים שלכם. אם אתם יודעים ורוצים לייצר סרטונים, העלו אותם ל-IGTV ותקבלו חשיפה לקהל חדש, ועוד כמה בונוסים על הדרך. הפרק השביעי בסדרת "אינסטגרם 2020" של רוני ארזי.