מה *ישראלים* עושים באינסטגרם?

במה שונה ובמה דומה משתמש האינסטגרם הישראלי לכל אחד אחר בעולם? ומה אפשר ללמוד מהנתונים כדי לעשות אינסטגרם הרבה יותר טוב? הפוסט השלישי בסדרת אינסטגרם 2020.

לפי דו"ח האינטרנט האחרון של "בזק" 2019 שפורסם לפני 4 חודשים, 81% מבני הנוער בישראל ו-49% מהמבוגרים בישראל אומרים שהם פעילים באינסטגרם. הנתון הרשמי של אינסטגרם מדבר על 2.1 מיליון משתמשים כל יום, כאשר כמעט 90% מהם נכנסים גם לסטוריז כל יום. אגב, על ההבדל בין הפיד של אינסטגרם לסטוריז נדבר בפוסטים הקרובים.

בעולם 60% ממשתמשי אינסטגרם הן נשים. בישראל ההבדל קטן יותר, וזה פחות או יותר עומד על חצי-חצי גברים ונשים. 52.5% הם בני 18-44.

למה הישראלים נכנסים לאינסטגרם?

לפי דו"ח בזק ישראלים, ככל משתמשי אינסטגרם בעולם, עוקבים אחרי סלבס, מעלים סטוריז ו…רוכשים מוצרים. כן כן, אחד מכל שני משתמשים באינסטגרם רוכש מוצרים ישירות מהאפליקציה. בדר"כ מדובר במוצרי טיפוח, אופנה, לייף סטייל וגאדג'טים אבל ממש לא רק הם. יש עורכי דין, יועצי שיווק, רופאי שיניים ואנשי חינוך שפעילים באינסטגרם ויצרו לעצמם קהילה איכותית שגם מביאה להם תוצאות.

כשמסתכלים על חיפושי גוגל סביב אינסטגרם רואים מה מעניין אותנו שם: במילה אחת סלבס ובשתי מילים שערוריות סלבס.

בשבוע האחרון (סוף מאי 2020) התעניינו בישראל בסיימון לבייב – נוכל טינדר שהתראיין לאולפן שישי, בעמית אלמוג רוצח אשתו מרמת גן, במייקל לואיס הדוגמן ששוב נתן איזו פרובוקציה עם הגוף שלו, בקורין גדעון מנחת הטלוויזיה שיצאה נגד המחאה בנושא המכנסונים בבתי הספר, ובמאיה ורטהיימר, רעייתו של שר התיירות שהתרגשה מהמינוי החדש, הצטלמה ועוררה מיני-סערה, מוגזמת לגמרי אם תשאלו אותי.

בארה"ב המצב די דומה – פרובוקציה + סלב זה המתכון לתשומת לב באינסטגרם:

בשבוע האחרון בלטו שם מתאגרף WWF שטבע במהלך חופשה, בני זוג מפורסמים ששמו קץ לחייהם, הזמרת לאנה דל ריי שיצאה עם איזה פוסט גזעני והביאה על עצמה התנפלות רבתי וסוג של אתגר תחרותי מוזיקלי בין יוצרים ואמנים, שזה דווקא נחמד.

עיקר הפעילות באינסטגרם בישראל, וגם בעולם, היא מאזור 7 בערב עד השעות הקטנות של הלילה באזור 2-3 לפנות בוקר. אצלנו בישראל, ובעוד כמה מדינות, אפשר לזהות גם פיק אחד נוסף באזור 9 בבוקר, אבל הוא חלש יותר משעות הערב.

עוד הבדל חשוב בינינו לבין שאר העולם – בישראל סופי השבוע נראים אחרת מחו"ל – ימי שישי חלשים מאוד, השבתות חזקות, וראשון אצלנו יום רגיל לעומת ימי ראשון בחו"ל שהם חגיגת השופינג השבועית. מי שהמותג שלו פונה גם לחו"ל צריך לקחת את ההבדלים האלה בחשבון.

בסוף הסרטון הקודם שאלתי אתכם איזה האשטאג יותר חזק באינסטגרם בעברית – תלאביב או ירושלים. ובכן התשובה היא תלאביב ובענק – 795 אלף לתלאביב ו-250 אלף לירושלים. גם באנגלית, לתל אביב יש 6 מיליון, לירושלים 3.5 מיליון. אם חושבים על זה, תל אביב במהותה היא הרבה יותר אינסטגרמית אז זה די הגיוני.

ובחזרה לעברית – להאשטאג #ישראל יש 1.4 מיליון. לאופנה 493 אלף, לשבתשלום 366 אלף, לאהבה 352 אלף. וכמה לקורונה? 56 אלף.

אז מה למדנו?

1. אינסטגרם אוהבת סלבס. מי שרוצה להצליח באינסטגרם צריך לחשוב איך להשתמש בקשרים שלו עם סלבס, או לייצר קשרים כאלה, על מנת לקבל יותר חשיפה.

2. אינסטגרם היא אפליקציה של ערב. יש לה סקס אפיל ולכן התוכן צריך להיראות טוב ממש, אפילו מגרה, כדי להתחרות בכמויות התוכן שהמשתמשים מעלים.

3. אינסטגרם, בניגוד לפייסבוק וטוויטר, מאוד אוהבת האשטאטגים. החשיפה לתוכן שלנו מושפעת מהשימוש בהאשטאגים. לכן צריך להכיר את ההאשטאגים הבולטים, ולהשתמש בהם בפוסטים שלנו. נרחיב על זה בפרקים הבאים שיעסקו בתוכן.

כבר בפוסט הבא נתחיל להתלכלך ונכיר את האזורים השונים בתוך אינסטגרם – הפיד, הסטוריז, האקספלור וה-IGTV. יהיה מרתק.

יש לכם הערות, מחשבות, שאלות? ספרו לי על זה כאן או בדוא"ל: roni@mashrokit.co.il

רוני ארזי

רוני ארזי

מנכ״ל ומייסד משרוקית

עוד באותו עניין

לוגו IGTV

IGTV – הטלוויזיה של אינסטגרם

הטלוויזיה של אינסטגרם היא גן העדן לסרטונים שלכם. אם אתם יודעים ורוצים לייצר סרטונים, העלו אותם ל-IGTV ותקבלו חשיפה לקהל חדש, ועוד כמה בונוסים על הדרך. הפרק השביעי בסדרת "אינסטגרם 2020" של רוני ארזי.